mandag den 12. december 2016

3. søndag i advent

Vi har fejret vores årsdag denne weekend, så jeg har prøvet ikke at overbelaste mine arme og hænder for meget for ikke at være så smerteplaget, og derfor er det med en dags forsinkelse, at I får lov at kigge med i vores julesokker :)

Christians julesok indeholdt de her dejlige ting :)

Chokolade fra Hotel Chocolate. Cognactrøfler, som jeg ved, han elsker.
Endnu en pakke kaffekapsler til hans Nespressomaskine.


Derudover var der billetter til en koncert i DR's koncerthus. Dem har jeg dog ikke fotograferet :)


I min julesok var der disse dejlige ting:

Rosina Wachtmeister-kattefigur. Christian mener, at den har lidt et Phoebe-look, da hun ofte står sådan, når hun forventningsfuldt og lidt nervøst venter på, om der skulle falde noget ekstra lækkert af til hende <3 Rigtig sød er den :)

Hjerte til ophæng. I går var vores årsdag, så han syntes, det var passende lige netop på den dag :) Det er rigtig fint, og jeg glæder mig til at få det op at hænge. Måske skal det bare hænge på stuebirken i stuen, til juletræet kommer op :)


Til Christians forældre var der i går chokolade på pind med skumfiduser til varm kakao og et skrabelod formet som en snemand til Christians far, og til hans mor var der lækker chokolade fra Hotel Chocolate. Faktisk magen til noget, jeg gav Christian i adventsgave for nogle år siden. Det er chokoladetrøfler pyntet med stjerner og i en fin æske, så de fremstår som små julekugler <3 Synes, de er så fine. Her er billedet, jeg tog af Christians for nogle år siden:




Vi havde en rigtig dejlig weekend. Lørdag var vi ude at spise og i Tivoli, og i går fik vi nogle ting fra hånden, men fik også tid til god mad (andebryster med alt det gode tilbehør) og lidt hygge med serier, før vi skulle i seng.

I dag har været en tidlig dag for mig, og jeg har ikke sovet meget i nat. Jeg har været hos rheumatologen i morges, så vi skulle meget tidligt op. Han skulle kigge på mine smertefulde led (fingre og knæ). Han kunne heldigvis konstatere, at det ikke er leddegigt (endnu i hvert fald), og det måske er slidgigt. Der er dog ikke noget entydigt svar, tror jeg, så vi skal snakke om det igen, når jeg skal derind i marts. Jeg var inde hos den rheumatolog, jeg var hos første gang, og det var en meget mere behagelig oplevelse end sidst ved ham den anden. Ham, jeg egentlig er tilknyttet, er en meget behagelig mand, der tager sig tid til at lytte og forklare. Det betyder altså meget.

Vi snakkede lidt om den medicin, jeg måske skal starte på i det nye år for mine smerter, og han advarer om den vægtøgning, der er stor risiko for. Især når jeg har problemer med mine knæ. Det er noget, jeg selv er noget bekymret for, da jeg har et lidt dumt forhold til min krop og har en spiseforstyrrelse med i bagagen, så det har holdt mig fra at kaste mig ud i det med det samme. Jeg er dog ikke overvægtig og motionerer regelmæssigt og spiser fornuftigt, men med en øget appetit er det svært at sige, hvordan det kommer til at udvikle sig. Jeg er bare efterhånden kommet til den konklusion, at jeg er nødt til at prøve og så se, om det ikke kan lade sig gøre at styre appetit mv., og ellers må jeg jo stoppe igen.. Jeg er dog ikke helt klar til at afprøve det endnu, da december er lidt hård mht. at skulle være meget mådeholden med maden (tænker primært jul og nytår), og jeg har ikke lyst til at gå helt fra kosten her nu. Jeg overvejer dog at starte op på dem i januar og se, hvad der sker. Og håbe det bedste...

Senere på ugen skal jeg hos min egen læge igen for at snakke blodprøver efter at være blevet sat op i epilepsimedicin igen. Jeg håber, at jeg netop ligger inden for grænseintervallet for min medicin nu, for jeg har været noget plaget af bivirkninger, efter jeg blev sat op sidst. Så jeg har ærlig talt ikke lyst til at stige i medicin igen. Vi må se, hvad der skal ske.

Jeg er i øvrigt blevet meldt ind i et motionscenter nu, så jeg kan gå på løbebånd, når det ikke er vejr til at gå udenfor. Jeg har gjort det en enkelt gang, og det er gået okay. Det er dog noget mere kedeligt end at gå udenfor, og jeg har lidt problemer med nogle ting ved det center, jeg er meldt ind i. Døren for at komme derind er voldsomt stram og tung, så jeg har svært ved at komme ind og ud uden at skade mine arme yderligere, og inde i centret kører loftsventilatorer konstant, som giver en ubehagelig flimren for øjnene for mig, der lider af fotosensitiv epilepsi. Så det er ærlig talt ikke så rart. Men nu skal jeg prøve det, og går det ikke, må jeg overveje at skifte motionscenter. Der er da nogle stykker at vælge mellem her i byen, men de fleste er ret dyre i forhold til, hvor lidt jeg sikkert skal bruge dem. Jeg kan kun bruge løbebånd pga. de dumme arme og hænder, så det begrænser brugen en del.

Nu vil jeg stoppe for i dag, for det er efterhånden blevet tid til, at jeg kan tage min medicin, og så skal jeg vist ud at gå en tur. Vejret er flot i dag, og jeg må udnytte det, så længe det er sådan. Det er dog ret koldt, men jeg forventer at kunne gå mig varm :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar