mandag den 10. marts 2014

Tidlige forårsbilleder

Vejret har virkelig vist sig fra sin pæne side hen over weekenden. Solen har skinnet og det har været ret varmt, sådan relativt i hvert fald. Det har også haft lokket os udenfor herhjemme, ikke mindst kattene, der har været en del i haven.

I lørdags kørte vi en tur for at finde en stor, fin sten, der skal på Puttes gravsted med hans navn på. Det var faktisk en ret hård tur. Det var hårdt at skulle gå og finde netop den sten, der er perfekt til ham, men det var også ret hårdt at gå og lede, sådan fysisk. Jeg synes heller ikke, vi lige fandt den rigtige sten, men vi fik da en pæn en med hjem, der også matcher Milles, som han ligger begravet ved siden af. Nu skal jeg så bare finde det mentale og følelsesmæssige overskud til at skulle skrive hans navn på den. Det bliver ikke nemt. Det gør stadig utrolig ondt indeni efter tabet af ham, og det virker stadig uvirkeligt, at vi aldrig skal se ham igen :( Men jeg ser frem til at få ordnet hans lille sted med lidt blomster og sådan, så der ser pænt ud. Kattene herhjemme er familiemedlemmer og vores kattebørn, og naturligvis skal de også have et pænt mindested.

I går fik vi lavet et par hængepartier herhjemme. Der blev skiftet dæk på bilen, mens jeg ordnede akvariet, og så støvsugede Christian, mens jeg var i haven med kattene og kameraet senere på eftermiddagen. Det nød både kattene og jeg rigtig meget. De er rigtigt forårskåde herhjemme og drøner afsted i haven med høj haleføring :) Der er også kommet forårstegn derude med krokus, der blomstrer, og vi har også set de første bier og sommerfugle. Det er godt nok tidligt i år. Jeg håber, de kan klare den, når det inden så længe bliver koldere igen :| Bare om et par dage lover de temperaturer på frysepunktet om natten, så det bliver altså koldt igen. Indtil da nyder vi vejret. Døren står åben til haven og solen banker ind. Her om foråret og tidlig sommer kan det nydes, for temperaturen kan holdes nede herinde med udluftning. Til sommer er det en anden sag. Der er det for varmt.

Jeg fik taget lidt billeder af forårsbebudere og kattene i haven i går. Dem kan I se herunder :)


Phoebe højt tilvejrs på klatretræet. Det blæste lidt deroppe i går, som det ses på hendes krave :)



Ozzy opdagede noget interessant bag mig, som han måtte strække hals efter. Det var Phoebe, og de tog kort efter en
løbetur efter hinanden op i æbletræet :)

Ozzy sidder model for kameraet.


Phoebe i æbletræet.

Vild mis på klatretræet. Han fræsede derop og overvejede at jagte sin egen hale. Ikke smart i den højde, Ozzy!

Han valgte dog at lade være ;)


Ellers har det været en relativt stille weekend. Vi har fået set lidt film og spillet nogle spil. I går lavede jeg pulled pork som Christian nød til sin aftensmad. Marinaden blev lavet af barbecuesauce smagt til med brun farin, røget paprika, salt og chilipulver, hvilket gav et ganske fint resultat, nu jeg ikke kunne skaffe barbecuesauce med røgsmag. Nu er der nogle gode portioner til fryseren, som jeg skal have pakket ned. I dag står dagen på madplanlægning, og så skal jeg have bagt lidt. I aften skal vi have græske bøffer med ovnkartoffelbåde, tzaziki (til Christian) og foccacia med rosmarin og salt, så jeg skal have bagt brødene i eftermiddag, tror jeg. Christian arbejder hjemme, da bilen er på værksted, så jeg har selskab i dag, hvilket jeg nyder :)

I lørdags var vi også nede i byen for at købe min fødselsdagsgave fra Christians forældre. Jeg havde fået 3 fine Kählervaser, som jeg havde ønsket mig, men da de havde fejl i glasuren, fik jeg pengene tilbage. Lørdag var vi så nede i byen for at finde nogle magen til, der bare var pænere i glasuren. Det var godt nok svært! Der var utroligt mange med fejl på. Fejl i glasuren med klatter og andet grimt eller der var skæve. Endte dog med at finde nogle, jeg var tilfreds med, og nu står de så fint i vinduet og pynter. De matcher vores sofastue rigtig godt. Synes, de er superfine og elsker farverne :)




Nu vil jeg stoppe og komme i gang med dagens opgaver, så jeg kan komme lidt i haven også og nyde vejret, mens solen er her :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar