søndag den 2. marts 2014

Oscaruddeling 2014

I nat sker det. Oscarpriserne skal uddeles til det seneste års bedste film og præstationer. Det er noget, man som filminteresseret glæder sig meget til. Vi ser rigtig mange film (og serier i øvrigt), og glæder os altid meget til uddelingen.

Filmene nomineret til bedste film i år har generelt været af rigtig høj kvalitet, hvilket er en rar forandring mod tidligere års film, hvor der ofte har været nogle (i vores øjne) ret ringe film blandt de nominerede. Vi har fået set en del af de film gennem det sidste år, der er nomineret til bedste film i år, og min top tre er:

1. Dallas Buyers Club.
2. Her.
3. Philomena.

Der er seriøst konkurrence om andenpladsen, for det er svært at placere nr. 2 og 3, synes jeg, for begge film er virkelig gode på hver deres måde. Det er dog generelt for alle film nomineret i år, at de er virkelig velspillede. Selv Captain Philips, der ellers nok er min sidsteplads i år. Men man går sjældent fejl af Tom Hanks, og resten af præstationerne i den film var også helt fine. Handlingen fangede mig bare ikke rigtigt.

Her og Dallas Buyers Club går stadig i biograferne, og man kan håbe, at flere biografer tager filmene op her efter Oscars, for det er ganske få steder, man kan se de her film. Ellers må man vente, til de kommer på dvd eller blu-ray. Bag titlerne Her og Philomena, der i første omgang faktisk lyder ret kedelige og utiltalende, for mig i hvert fald, ligger der nogle både overraskende og meget gribende historier, så få dem endelig set.

Jeg er jo temmelig spændt på, om Jared Leto vinder en Oscar i nat for sin birolle i Dallas Buyers Club. Han spiller den rolle utrolig godt og er min favorit i feltet om at vinde bedste mandlige birolle. Og så så vi ham jo også for nylig, som jeg skrev om tidligere på ugen, da vi forrige fredag så ham med hans band i Falconersalen, en virkelig fed koncert.




Som de fleste "events" i år tager vi dagen meget stille og roligt, så jeg ikke kører mig selv for træt med stress. Jeg har tidligere på ugen bagt nogle virkelig lækre pølsehorn, som ligger klar i fryseren, hvis vi skulle få brug for lidt mere solid kost end de sædvanlige snacks, som vi skal spise i nat. Opskriften kommer senere her på bloggen :) Derudover bagte jeg i går en mazarintærte med nougat til Christian, som han kan hygge sig med. Den smager helt fantastisk. Fik en lille bid i går, og den er bare heaven! Uhm. Mazarinmassen er bare fløjelsblød og næsten kransekageagtig, men blødere, og nougaten komplementerer den perfekt.




Jeg har fået sovet godt i nat for en gangs skyld, så jeg har det faktisk ret okay i dag. Det er perfekt, når vi skal være vågne til kl 6 i morgen tidlig. Jeg har lige nu gang i at bage en portion gammeldags fastelavnsboller, hvor de fleste skal ned til Christians forældre, så de har noget lækkert at hygge med her til fastelavn. Det har taget en del kræfter, så jeg skal slappe af, så snart de er færdige. Er noget træt nu. Heldigvis har vi nem mad, for jeg lavede en culotte i går, som vi skal have rester af i dag. Vi skal dog have lavet ny salat, for vi havde uheldigvis fået dårlige gulerødder og peberfrugt med hjem, så den store salat, vi havde lavet, måtte smides ud. Men Christian kører ud og sørger for at få nogle nye grøntsager hjem, så det skal jeg ikke tænke på. Resten af dagen skal der spares på kræfterne, så jeg kan holde mig vågen hele natten.

Christian har taget fri i morgen, når vi skal være vågen til så sent, så vi sover forhåbentlig en stor del af i morgen, i hvert fald forhåbentlig til midt på eftermiddagen. Man har jo lov at håbe. Ellers må der samles ekstra søvn sammen de efterfølgende dage for mit vedkommende, om muligt. Nu vil jeg vende tilbage til fastelavnsbollerne, der skal i ovnen. Christian er i haven og lave lidt. Vil ønske jer alle sammen en rigtig god Oscaraften. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar