fredag den 10. januar 2014

Billeder af nytårsfyrværkeri del 2

Nu er det efterhånden så langt væk fra nytårsaften, at jeg hellere må få vist jer de sidste billeder, jeg fik taget af fyrværkeriet :) Der er også lidt nyt om Phoebe, men det vil jeg vende tilbage til efter billederne.

Vejret nytårsaften var ret optimalt, for der var ikke meget vind og ingen regn, så jeg havde en del gode skud i kassen denne gang :) Det er derfor, jeg har måttet opdele billederne over to indlæg, for ellers bliver det lidt for overvældende, synes jeg. Men det er ikke nemt at tage gode fyrværkeribilleder, så der er betydeligt flere skud, der ender i skraldespanden eller i hvert fald ikke bliver brugt. Man er heldig, hvis der er en god håndfuld eller to billeder ud over et godt fyldt kamerakort. I år havde jeg så 24, så det må siges at have været en god aften med kameraet :) Nedenfor her kan du se de sidste 12 billeder, jeg har lavet.















Det har været nogle noget kaotiske dage på det sidste. Det var jo meningen, at vi skulle have Phoebe til en kikkertundersøgelse af halsen onsdag, men så fik hun konstateret skyhøje nyretal på deres egen maskine, så det kunne vi ikke. Og det har været et forfærdeligt døgn, til vi fandt ud af, at dyrlægens maskine var defekt (ved at få svar på yderligere blodprøver, der også undersøgte nyretal).

I går fik hun så blærebetændelse. Måske pga. stressen over onsdagens dyrlægebesøg, men der var dog betændelse, kunne vi se af urinprøven, så det er svært at sige. Men det har været et utroligt hårdt døgn. I flere dage har jeg sovet alt for lidt og haft svært ved at hænge sammen. I går måtte jeg så op igen noget tidligere end uret ringede til, da hun havde problemer med at tisse. Og så afsted til dyrlægen. Hun blev beholdt derovre, fordi hun skulle aflægge en urinprøve. Omkring kvart i to ringede dyrlægen, at hun ikke havde villet tisse, om jeg ville have hende hjem og prøve. Der er 30 minutters kørsel til dyrlægen, så det var kun lige knap og nap, at jeg kunne nå at få hende hjem og få hende til at tisse, og så nå derover igen, før de lukkede. Jeg ved fra tidligere med Putte og Mille, at de har kunnet holde sig en hel dag nærmest, når de skulle aflægge en urinprøve, så jeg var ikke optimistisk. Men hun skulle under ingen omstændigheder blive hos dyrlægen natten over. Hun var bange i går, da vi for anden dag i træk skulle afsted igen med hende, og hun rystede, da hun var inde ved dyrlægen. Så jeg ville bare have hende hjem.

Hun skreg hele turen hjem, hvilket ikke ligner hende. Hun var stadig bare meget bange, og hun er ikke glad for at køre i bil. Da vi kom hjem, lukkede jeg Ozzy inde i den anden ende af huset med den almindelige bakke og satte en anden frem til Phoebe med noget materiale, som ikke suger tisset, så det kunne samles op. Phoebe blev lukket ud og fik mad. Hun plejer at tisse efter at have spist tit, så det var det, jeg håbede på. Bagefter gik jeg ud mod bakken og hun gik med. Og derefter lavede hun en fik tissetår i bakken. Tror, vi var hjemme 10-15 minutter, før hun havde lavet en urinprøve til mig, så det var jo dejligt. Men så måtte jeg afsted igen den lange vej til dyrlægen med prøven.

Jeg sad og ventede, mens den blev analyseret. Heldigvis var der ingen krystaller i. Der var hvide blodlegemer, hvilket viser, at der er en infektion, samt lidt blod og en smule protein. Det understregede, at hun har blærebetændelse. Vi har snakket om, at det kan være pga. stress, for fra blodprøven onsdag ses ingen forhøjede infektionstal. Men det er svært at sige. I hvert fald er hun nu startet op på antibiotika. Hun er af smertestillende, og vi afventer og ser, om det går. Desværre viser hun allerede problemer med at spise, men vi håber, det bare er, fordi hun er træt. Vi vil helst ikke starte hende op på det igen (hun har været på det længe pga. såret på tungen), med mindre det er strengt nødvendigt, så vi ser lige tiden an og håber det bedste. Ellers har vi hjemme, så hun kan få smertestillende. Jeg har snakket med dyrlægen om det i dag, og det er den aftale, vi har lavet. Hun gav mig i øvrigt de sidste svar på blodprøverne, og de er alle pæne. Heldigvis. Så det primære problem er tungen og så måske noget med halsen. Halsen skal stadig undersøges, men nu skal hun lige have lidt ro til at komme sig oven på blærebetændelsen og de sidste dage. Hun er meget træt i dag. Så vi håber, det er derfor, hun ikke helt spiser normalt. Vi må se tiden an de næste dage. I næste uge skal vi så snakke sammen med dyrlægen igen om, hvordan det går med hende.

En træt Phoebe. Billedet er dog ikke fra i dag. Jeg tror, hun ligger i sin katteseng og sover lige nu.



Jeg er også selv utrolig træt i dag. Det har været nogle sindssygt hårde dage, og jeg kan mærke, hvordan hele min krop står af pga. stressen og udmattelsen de sidste dage. Min tunge er også begyndt at give flere problemer. Der har ellers været en bedring med smerterne i den, som kom mellem jul og nytår, men jeg kan mærke, at hver gang jeg bliver stresset og udkørt, får jeg flere symptomer fra den :| Det samme gør resten af kroppen. Jeg har haft utroligt mange smerter i ryg og nakke de sidste dage, hvilket absolut ikke blev bedre af at sidde i en bil i 3 timer i går (3 gange frem og tilbage til dyrlægen). Det har været virkelig slemt. I nat har jeg så sovet 10 timer, og jeg føler alligevel, at jeg kun har sovet 4. Men det tager noget tid at komme ovenpå efter sådan en udmattelse, så jeg må bare være tålmodig. I hvert fald skal jeg prøve at få noget ro på nu og håber, at Phoebes mund gør det muligt for hende at spise næsten helt selv. Bekymringen om hende gør det i hvert fald svært at slappe af, og der er meget arbejde i det, når vi skal fodre hende med en ske, eller hvad der ellers er brug for, når hun skal have hjælp til at spise. Så håber det bedste for den her weekend.

I næste uge har jeg fødselsdag. Christian har flere gange spurgt, hvad jeg ønsker mig, men jeg har ikke haft overskud til overhovedet at tænke ret meget på fødselsdag med det, der er sket de sidste dage. Men jeg må jo hellere snart komme i gang. For jeg ved, at han gerne vil give mig et eller andet. Det, jeg mest ønsker mig, er færre bekymringer, raske katte, et bedre helbred og flere rare oplevelser som ud at spise eller bare mere tid sammen med Christian. Han har taget fri i forbindelse med min fødselsdag, så det får jeg jo i hvert fald :) Forhåbentlig kan vi også komme ud og spise, hvis mit helbred tillader det (og Phoebes :| ). Men de andre ting er jo noget svære at give mig i gave. Så jeg må lige bryde hjernen lidt.

Nu vil jeg have lidt at spise, og så tænke lidt over ønsker. I må have en rigtig dejlig weekend :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar