mandag den 6. januar 2014

Billeder af nytårsfyrværkeri del 1

Som jeg lovede i mit sidste indlæg, vil jeg vise jer de bedste af de fyrværkeribilleder, jeg fik taget nytårsaften, når jeg havde fået kigget de mange billeder igennem. Det krævede dog, at jeg fik flyttet rundt på mine billeder, jeg allerede havde på computeren, for den var efterhånden godt fyldt op. I går fik jeg endelig taget mig sammen til at få flyttet de fleste af billederne fra 2013, så der blev plads til noget nyt.

I eftermiddag har jeg så siddet og kigget de mange billeder af fyrværkeri igennem og fået lavet de bedste af dem klar til at blive vist frem her på bloggen. Det blev til 24 billeder, hvilket lyder af meget, men jeg tog omkring 350 billeder den nat, så sammenlignet med udgangspunktet er det jo ikke så mange. Det er dog lidt overvældende i ét indlæg, så i dette indlæg vil I se halvdelen, og resten kommer så i næste indlæg :) Herunder kan du se de første 12:















Jeg er glad for, at jeg har fået det hængeparti ud af verden. Her på bloggen får I alle de billeder at se, som jeg har lavet, og så piller jeg mine favoritter ud, som vil blive postet på fotobloggen. Men jeg syntes, I skulle have lov at se alle dem, jeg har lavet.

Det har været en hård weekend. Vi så ellers frem til weekenden, da de første dage efter en ferie altid er hårde, men weekenden blev også noget hård. Lørdag var Christian syg. Han havde fanget sig en forkølelse og var meget træt og snottet. Heldigvis var det overstået i går, så det var jo dejligt.

Jeg er ret nemt påvirkelig følelsesmæssigt pt. pga stressen. Det er noget træls, for der skal ikke meget til at slå mig ud. Fredag var vi ude og bytte gaver og købe ind og forbi Christians forældre for at hente noget, de havde modtaget for os til kattene, så jeg var helt kvæstet, da vi var færdige. Christian fik dog købt et fantastisk flot jakkesæt for de byttede gaver og et gavekort (+ hvad han selv måtte lægge til beløbet). Han er virkelig fin i det <3

Lørdag ville jeg så gerne gøre det så godt for Christian, når han var syg, så han kunne slappe af og nyde god mad, så endte med at køre mig selv alt for træt. Endte med at sidde og græde, inden vi skulle sove, fordi jeg var så udmattet og pt. får trigget en del omkring Putte og forløbet med ham, da vi skal have Phoebe i narkose snart :( Det påvirker mig virkelig meget, for det er top skræmmende at skulle have hende under narkose, efter hvad vi har været igennem med Putte :(

Hun skal have en kikkertundersøgelse af halsen, fordi hun bliver ved med at miste stemmen ind imellem, selvom hun har fået antibiotika i 10 dage. Det har ikke hjulpet noget på hende. Og så er der det med tungen. Den kan de måske se nærmere på, når de lægger hende i narkose. Vi har aftalt, at de skal lave en nyre- og leverblodprøve på hende først og få svar på den, før hun må komme under. Vi vil være sikre på, at hun kan klare narkosen. Hun skal også have lavet andre blodprøver, men de skal sende ud af huset. Jeg har prøvet at ringe derover i dag for at snakke lidt mere om prøverne, men fik en i røret, der ikke kunne give mig ret mange svar. Jeg har ikke rigtigt is i maven til at vente til dagen, hvor hun skal derud, med at få svar, så jeg har skrevet dyrlægen en mail. Håber, hun får tid til at besvare den i dag eller i morgen. Og så vil jeg også lige snakke nærmere med hende, når vi skal afsted med Phoebe.

En glædelig nyhed i dag er, at Christian vist har så mange feriedage, at han kan holde fri på min fødselsdag. Det vil være rigtig dejligt, hvis det kan lade sig gøre, for så har vi en lang weekend der. Han holder altid fri dagen efter min fødselsdag, så vi får 4 fridage i træk der. Det glæder jeg mig meget til. Jeg håber, at mit helbred holder, så jeg i år kan komme ud og spise på min fødselsdag for først gang i flere år. De sidste år har jeg været syg på min fødselsdag af den ene eller anden årsag, så det ville være rart. Mere kvalitetstid sammen med Christian er det, jeg ønsker mig mest. Dagene forsvinder hurtigt i hverdagene, når han arbejder 70 km væk og pt. arbejder en del over.

Det er mandag, men jeg er ikke i gang med madplanen. Jeg har svært ved at fylde den for tiden, da overskuddet er minimalt. I dag skal vi dog have en langtidsstegt flæskesteg, for vi købte et stykke inden jul, som lå klar i fryseren, og jeg trænger til lidt ordentlig mad oven på nogle omgange lasagne fra fryseren weekenden over. Så det vil jeg glæde mig til i aften. Det er også nogenlunde nemt at lave færdigt, for vi skal bare have lidt kartofler og måske gulerødder til, så de skal skrælles og jeg skal lave steg og sovs færdig. I morgen står den nok på rester i en eller anden form, for vi får ikke spist stegen op i dag. Måske skulle jeg prøve at få hul på en madplan. Vi skal jo have købt ind på et tidspunkt, og jeg ved, at der sjældent sker åbenbaringer om, hvad vi skal spise, når vi står i supermarkedet, så jeg må vist hellere give det et forsøg.

Jeg vender tilbage med flere fyrværkeribilleder i næste indlæg. Håber, I vil kigge med :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar