mandag den 5. august 2013

Sommerferie, tivolitur og klodsethed

I dag starter Christians sommerferie, hvilket er noget, vi har set frem til rigtigt længe og virkelig har brug for. Især oven på den sidste uges sociale arrangementer, der har efterladt os noget udmattede. I torsdags tog Christian en fridag, for at vi kunne køre i Tivoli Friheden (i Århus) med min far og Marianne. Vi havde en supergod dag. Men da Christian skulle op og arbejde fredag, kørte vi hjem samme dag, så det var en rigtig lang dag for os begge. Han var også noget udmattet efter at have kørt 600 km på én dag, og det var en hård arbejdsdag for ham i fredags.

Men det var en superhyggelig tur. Vi hentede min far og Marianne hjemme hos dem på vejen, så vi kunne køre sammen derop. Vi fik prøvet en masse ture, og jeg havde på trods af min maves skrantende helbred for tiden en god dag. Da jeg sad i en af de flyvende karruseller og kunne nyde turen, var jeg bare rigtig glad og følte mig for en gangs skyld, at jeg kunne nyde livet som alle andre på trods af de begrænsninger, jeg må leve med i mit liv pga. sygdom. Det var en skøn følelse.

Christian legede lidt med kameraet på sin telefon og fangede også en (slowmotion-) video af en af mine ture i karrusellen :)



Jeg havde kameraet med, men tog ikke så frygteligt mange billeder deroppe.Ville hellere nyde dagen og prøve en masse, men fik dog lidt billeder :)

De smukke blomster. Der er virkelig smukt.

Lidt tættere på.

Tosset selvportræt af os i spejlingen i en bamse-kranautomat.
Jeg var, som det kan ses, virkelig pakket godt ind, da det var en kølig dag.
Det betød dog, at der ikke var overrendt i tivoliet, og vi stod stort set aldrig i kø den dag :)

Et billede, Christian fangede af mig, da vi var en tur i pariserhjulet.
Er ikke så glad for højder, så det forklarer nok den lidt bekymrede mine ;)


Maden er desværre farlig for mig, for jeg kan jo ikke tage helt de samme hensyn, som jeg kan herhjemme, men den var en lækker buffet med meget forskelligt. Og jeg kunne naturligvis ikke holde mig fra det farlige. Oven på at have spist kun 2 måltider om dagen og kedelig og gentagen mad i flere uger pga. mit tilbagefald med maven kunne jeg bare ikke holde mig fra alt det lækre. Jeg er tosset med pommes fritter, men det er min mave desværre ikke :( Havde en helvedes dag fredag med masser af smerter og kvalme og følelse af tømmermænd i krop og mave pga. den "giftige" mad om torsdagen og den udmattende køretur.

Et billede af min fars lidt specielle aftensmad. Han syntes, det var meget spændende og eksotisk med sådan nogle tortillas,
men han har vist ikke helt forstået ideen med, hvad man putter i :D Han nød den dog, hans pølse-tortilla ;)


Men vi kunne ikke bare holde fri fredag, for Christian skulle jo som sagt arbejde, og vi skulle gøre klar til at få gæster om lørdagen, hvor min veninde, Marianne (hende, jeg har formidlet katte for), kom på besøg for første gang, mens jeg har boet her med Christian, sammen med sin mand. Så vi ville jo gerne have, at hun kunne se, hvor dejligt her er. Så der skulle ordnes noget og støvsuges og sådan lidt. Fredag skulle jeg også bage en kage, for der skulle være lidt lækkert, når de kom. Jeg bagte cheesecake-brownien, som vi selv er slemt glade for. Lørdag bagte jeg mine supergode lynboller, så der var friskbagte boller, når de kom.

Det var en superhyggeligt besøg, og det var dejligt at se dem og deres små drenge igen. Vi havde tænkt lidt over, at kattene måske ville gemme sig, når der kom små børn, men de var nysgerrige og ikke særligt nervøse, så det var dejligt. Phoebe mistede dog lidt halepels, da den mindste dreng (på under 1 år) skulle over og se, hvad hun var for en. Hun sagde ikke noget til det, Phoebe, løb bare sin vej. Heldigvis har hun en kæmpehale, så det er ikke til at se rigtigt. Og det gror jo ud igen. Efter et par timer kørte de videre herfra mod København, hvor de skal tilbringe den næste uge.

Oven på den lange køretur og besøget i lørdags er vi noget smadrede. Vi har spist lidt nem mad fra fryseren de sidste dage, ikke mindst fordi jeg bare har det rigtig slemt med mavesmerter og kvalme igenigen. Nu må det altså godt snart blive bedre! I går skulle vi have haft flæskesteg, men jeg havde det for skidt og havde ikke lyst til mad, sådan rigtigt, så det blev en gang lasagne fra fryseren til mig (for 3. gang på en uge - nu vil jeg gerne snart have noget andet ;)), og Christian fik pizzasnegle med salat (pizzasneglene havde vi også i fryseren) og lidt koldskål til dessert. I dag forsøger vi med flæskestegen igen.


Jeg havde egentlig troet, at vi skulle til stranden i dag. Det er sidste rigtige stranddag, i hvert fald med vejret, i Christians ferie nu, men jeg tror måske, at vi ender med at springe over, for jeg har for en gangs skyld været en kæmpe klodsmajor. Jeg har skrevet om det før herinde, men jeg er verdensmester i at komme til skade. Og pga. min klodsethed sidder jeg nu med en kæmpe blå bule ved mit venstre øje, der efterhånden er hævet så meget, at jeg ikke kan åbne øjet helt. Super måde at starte ferien på...

Phoebe har kaldt ca. en gang i timen siden kl 5 i nat (for mad og selskab), og Christian var efterhånden noget træt over at skulle op og fodre hende og bede hende om at tie stille (det hjælper ikke at ignorere, det forstår hun ikke og kan blive ved i timevis), så jeg tænkte, at nu ville jeg prøve. Da jeg havde været ovre og klappe af hende (det eneste, der får hende til at flytte sig), skulle jeg tilbage i seng igen, men det gik ikke så godt. Min koordinationsevne er ret dårlig, når jeg lige er vågen, og jeg sover ind mod væggen. Det er en dårlig kombination, kan jeg konstatere, for da jeg i blinde kaster mig tilbage i sengen, rammer jeg hovedet direkte ind i væggen! Med et kæmpe brag! Nøj, hvor gjorde det bare ondt. Og det gør det stadigvæk. Ramte lige ved øjenbrynet, og på trods af at have siddet med en pose frosne ærter i lang tid, er der nu en tydelig hævelse, der efterhånden har en størrelse, så jeg ikke kan åbne mit øje helt. Ih. Det er også blevet lidt blåt og gør stadig rigtig ondt. Så nu skal vi holde øje det næste døgn, så vi er sikre på, at jeg ikke har fået hjernerystelse.

Så jeg tvivler på, at vi tager til stranden i dag, men vi må se. Nu skal jeg snart have lidt at spise, og så tager vi den derfra. Håber, at hævelsen lægger sig hurtigt, for jeg ser farlig ud :|

Ingen kommentarer:

Send en kommentar