søndag den 19. august 2012

Ferietid

Det er efterhånden nogle dage siden, jeg har skrevet herinde. Vi nyder, at Christian har ferie, så den står ikke på så megen tid foran computeren eller i køkkenet pt.

Det sidste, jeg skrev herinde, var om, at vi skulle besøge en lille maine coonkilling på Fyn. Den tur fik vi overstået i onsdags, og gav desværre ikke i første omgang klarhed over, hvilken kat vi skal have. Han var godt nok ikke så gammel (9 uger), men vi syntes, han virkede for sky til, at vi ville tage chancen og reservere ham. For vi leder efter en kat, der ikke er sky, især fordi Putte og Ozzy var det meget, da jeg købte dem i sin tid. Og de er ikke ligefrem skødekatte i dag, Vi ser tiden lidt an mht. ham. Hvis han er lidt mindre sky, når han er ældre, og ikke er blevet reserveret eller købt, vil vi måske køre en tur over og kigge på ham igen :) 

Ellers tager vi det lidt stille og roligt med at finde en ny kat. Vi har efterhånden lært en del om, hvad man skal kigge på mht. helbred og opdrættet i det hele taget, hvilket bestemt ikke gør det nemmere at finde ud af, hvor man skal købe kat. Og turen til Fyn var ufatteligt udmattende for mig, så vi prøver at holde os til at kigge katte på Sjælland nu. I det hele taget har det stresset mig rigtig meget at lede efter den rigtige kat, så derfor prøver vi at tage den lidt mere med ro nu, for jeg kan ikke holde til at tænke så meget over det. 
Forhåbentlig findes den rigtige kat et sted derude, og vi finder hinanden på et tidspunkt. Vi glæder os meget til at få et nyt medlem i familien, men da man jo har en kat i op til 20 år, skal man også være sikker på, at den passer ind. Hos Putte, Ozzy og hos os. Tiden må vise, hvem der flytter ind her :)


Vi har også været lidt ude og opleve lidt. I fredags var vi på Bakken. Fordi jeg har det meget op og ned for tiden, er vi nødt til først at tage beslutningen om at skulle noget, den dag vi skal afsted. I halvanden uge har jeg sovet rigtig elendigt, måske pga. tankerne om købet af ny kat og måske pga. bivirkninger af at kommet af det meste af min medicin, så min medicin mod epilepsi nu optages i en større dosis. Hvorom alt er, så har jeg været nede på at sove 5 timer om natten, hvor jeg plejer at skulle have mindst 9 for at have det godt og komme gennem dagene.

Men vi kunne jo ikke sidde på vores flade r.. og vente på, at jeg fik sovet, for så kom vi jo aldrig afsted til noget, så vi smuttede en tur på Bakken i fredags, og jeg synes også, jeg holdt godt ud. Vi fik prøvet en del ture (hvilket jeg stadig kan mærke i min ryg, der har et blåt mærke tværs over midt på, da den er noget skrøbelig og fik et par ordentlige gok derovre), og det var rigtig sjovt. Det var dejligt at være ude og suse rundt. Især når det er uvist, om vi overhovedet kommer i Tivoli Friheden i år med min far og Marianne, fordi det svinger så meget for mig for tiden, og jeg løber til blodprøver lige nu og venter svar osv.
Da vi skulle spise, gik vi på Skovkroen, hvor vi fik en stor, superlækker bøf af oksemørbrad med en bagt kartoffel (pommes frites til Christian), bearnaise og salat til. Det var virkelig lækkert, og så fik vi også slået to fluer med ét smæk, fordi vi også gerne ville ud og spise i ferien. Det var et stort sats pga. min mave, og jeg fik da også smerter, men det var heldigvis noget bedre i går. Super hyggelig tur.


I eftermiddag har vi været ved stranden og ude at bade. Det var første gang, jeg var i vandet i mange år, og det er klart noget, der skal gøres igen. Det var skønt med en dukkert i dag, hvor det var ulideligt varmt. Man kunne næsten ikke trække vejret i den hede, det har været i dag. Vi sad på terrassen i eftermiddag og spillede Bezzerwizzer, som vi også gjorde i går, men vi kunne godt mærke, at det slet ikke hjalp en pind at sidde udenfor, for der var ikke en vind, der rørte sig. Så vi smuttede efter spillet. Kattene fik lov til at kunne gå ud og ind, som de havde lyst til, mens vi var væk, for det var synd, de skulle gå inde i varmen.
I aften har vi grillet lidt. Vi tog chancen, selvom jeg fik det rigtig dårligt, sidst vi grillede. Vi prøvede med nogle burgere og salat i dag, så jeg håber, det ikke bliver så slemt den her gang. Vi elsker at grille, så det er også surt ikke at få en eneste grillaften i Christians ferie. Men det var i hvert fald lækkert.

Kattene hænger også ud omkring os, når vi er i haven. De kan bedst lide buskadset, hvor der nok er noget køligere, men om aftenen er de mere fremme, og vil helst være ude, til langt efter det er blevet mørkt. Lige nu får de lov til det, fordi vi har vinduer og døren ud til haven til at stå på vid gab, når det er så varmt. Det tager lang tid at lufte ud, når der er tropenætter udenfor :s 
Ozzy lå og nuttede på terrassen her, efter vi havde spist. Fik lige fanget ham med kameraet :)






Vi har stadig ferie en uges tid endnu, og har også planer om at skulle ud og opleve lidt mere, såfremt helbredet er til det. Det glæder jeg mig til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar