søndag den 8. juli 2012

To salater med vandmelon

I går fik vi nogle græske bøffer med ovnbagte kartoffelbåde, bearnaise og så den her lækre salat. Den passer supergodt til en varm dag, og passede godt sammen med de græske bøffer, der jo smager af en del :)

Jeg lavede to udgaver, da jeg ikke kan tåle løg. Jeg er dog sikker på, at det smager rigtig dejligt i salaten, og Christian spiste da også næsten sin store portion op.
Pas på med mynten i den anden salat, for den er meget gennemtrængende i salaten. En smule smager rigtig godt til, men hold lidt tilbage med den, for ellers overtager den totalt smagen i salaten.


Vandmelonsalat med feta

1/5-1/4 vandmelon efter størrelse
1 bøtte god, blød feta (jeg brugte en fra Taverna)

Derudover til salat nr. 1:
Rødløg i meget tynde, halve skiver
Hakket, frisk persille

Til nr. 2:
Ristede, saltede græskarkerner
Lidt hakket, frisk mynte

Skær skrællen fra det stykke vandmelon, du vil bruge, og skær melonen i mindre tern. Læg melonen i hver sin skål og bland med fetaen.

Pil rødløget og skær det i meget tynde, halve skiver. Fordel det over salaten sammen med hakket, frisk persille.

Bland græskarkernerne i den anden salat og slut af med lidt hakket mynte på toppen. Bare en smule, for det smager vildt meget igennem. Så en tsk er mere end rigeligt.

Salaten med rødløg og persille.
Salaten med ristede græskarkerner og mynte.


I går klippede Christian resten af hækken. Jeg var ude og hjælpe ham med at samle det afklippede sammen. I dag skal vi så have det hele kørt afsted til genbrugspladsen. Det er et større projekt, men vi har heldigvis lånt hans forældres trailer, så vi kan tage et ordentlig læs ad gangen. Christian er allerede i gang med at få samlet sammen, og jeg går ud til ham om et øjeblik.

I aften står den på flæskesteg. Primært fordi den skal bruges i dag. Ellers havde vi helt sikkert grillet, for det er vildt varmt og godt vejr udenfor. Og næste uge bliver møgkold og regnfuld. Så det havde været rart at udnytte varmen i dag til det. Men forhåbentlig kommer varmen og det tørre vejr tilbage, så vi kan få grillet igen. 

Nu vil jeg slutte, så vi kan komme videre. God søndag til jer derude :)

2 kommentarer:

  1. skulle lige bruge en hurtig og nem opskrift, så jeg takker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. De er ikke så avancerede, men smager godt, synes jeg :)

      Slet