mandag den 16. april 2012

Tilbage til hverdagen

Så er det tilbage til hverdagen igen, for Christian startede på arbejde igen i dag. Jeg synes, det har været en dejlig ferie. I fredags var vi nede og prøve bowlinghallen her i byen. Det var som forventet, tror jeg. Der er i hvert fald langt op til den standard, jeg er vant til fra Horsens, selvom prisen er den samme, men vi hyggede os med det, og det er jo det vigtigste. Dog kan det godt tænkes, at vi en anden gang kører til en af de større byer i nærheden, hvis der skal bowles.

I går var vi en tur i biografen og se American Pie Reunion. Filmen skuffede absolut ikke. Den holdt sig helt i stil med de foregående, og det var også sjovt at se dem i deres voksne liv. Jeg var selv gymnasieelev, da den første kom ud og altså på alder med dem, de spiller i filmen, så det var sjovt at se, hvordan de også var kommet videre i livet siden da :)

Vi har haft en god ferie med nogle ture ud af huset, masser af god mad herhjemme (lidt for god. Vi skal i hvert fald skære drastisk ned nu på de mange gode sager) og hygge med spil og film.
Det var ret rart, at Christian skulle have ferie, for jeg har i et stykke tid haft det rigtig dårligt psykisk. Jeg havde håbet, at jeg ville få det bedre, når han var mere hjemme, men jeg har godt kunnet mærke, at jeg har det dårligt, selvom han har været her. Der har bare været den fordel, at han har kunnet tage over osv., fordi han var hjemme, og det har lettet det hele en del. Men jeg er utrolig følsom for tiden, og der skal ingenting til at stresse mig. Det er utroligt frustrerende.

Nu er han så startet på arbejde igen, og det kan godt mærkes. Jeg har ret svært ved at skulle omstille mig på noget, der er helt anderledes end det, jeg er vant til, og jeg synes bare, dagen har været rigtig dum. Computeren crashede for mig midt i noget vigtigt, og det stressede mig helt vildt, så jeg fik det dårligt. Og derfra gik det bare ned ad bakke. Jeg kan ikke selv regulere de følelser (de negative - frustration, vrede, stress - ked af det-hed), så de er svære at slippe af med, når de først er kommet til.
Og fordi jeg bare ikke har det godt lige nu, lader sådan en oplevelse, som de fleste har glemt i løbet af 10 minutter, mig tilbage med følelsen af, at livet bliver ved med at sparke mig i røven. Jeg har ikke noget filter, der sorterer de "små" negative oplevelser fra.

Da jeg så læste på et forum om katte, hvor jeg kommer, at en havde måttet få sin kat aflivet pludseligt i dag, endte jeg bare med at sidde og tude :( Jeg hænger vist bare ikke så godt sammen for tiden.
Nu har jeg været ude og fjerne pandaøjnene og prøver at samle mig om at gå i gang med at lave aftensmad. Vi er stadig på de lækre rester fra weekendens culottesteg med ovnkartoffelbåde, favoritsovs og salatbar, så det er forholdsvis nemt. Skal bare lige have lavet nogle kartofler og suppleret salatbaren en smule. Så lækkert så det ud i lørdags:




Jeg må vist bare indstille mig på, at det er en dum og hård tid for mig for tiden, og jeg må bide tænderne lidt sammen, for det tager noget tid at komme igennem. Jeg ved, at det vender på et tidspunkt, for jeg har været igennem det her så mange gange. Så jeg må bare være tålmodig og passe på mig selv i mellemtiden.
Nu vil jeg gå ud og kigge på maden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar