mandag den 30. april 2012

Sommervejr

Det er utroligt lunt i vejret i dag, og hvor er det skønt. Der er nok i hvert fald 20 grader i haven i eftermiddag, og jeg har været ude og nyde det lidt sammen med kattene. Havde kameraet med derud og fik skudt lidt med makroen. Det blev bl.a. til de her billeder, som jeg viser jer nedenfor.

Jeg har skudt mange mariehøns efterhånden i det her forår, men de er nu også specielt kønne, og deres knaldrøde farve står flot til den grønne baggrund i vores bed, hvor jeg fangede en her i eftermiddag:



I går, da Christian har gået og ordnet haven, fjernede han utroligt mange mælkebøtter. Men én havde han i hvert fald efterladt - en mælkebøtte på afveje fra haven og ind i bedet. Det er en smuk blomst, synes jeg, men den kvæler græsset med sine kæmpe blade. Her har jeg prøvet at få en vinkel på den, som man ikke så nemt ser med det blotte øje :)



Der er også andre mere eller mindre ubudne gæster i græsplænen, bl.a. de her tusindfryd. Jeg synes, de er superfine, men Christian ønsker sig vist en helt grøn græsplæne fri for alt muligt uinviteret ukrudt. Det er dog ret utopisk med vores græsplæne, for der kæmper græsset en ulige kamp mod alt det ukrudt, der vælter ind. Her er en lille tusindfryd:



Jeg havde som sagt kattene med i haven i dag. De nyder sådan solen, og Mille bliver helt tosset i det varme vejr. Hun har ligget og rullet sig i afklip fra lavendlerne på terrassen, som I kan se på det første billede herunder; hun er møgbeskidt. Putte ruller sig en tur i myrerne og deres sand op ad huset. Ikke så lækkert! Men de elsker virkelig et støvbad ;)
Mille er den eneste, jeg fik billeder af i dag, da hun var langt nok væk til, at jeg kunne tage dem med makrolinsen (man skal langt væk for at få et helfigurbillede af kattene). Drengene var klistret op ad mig det meste af tiden, så de kom ikke med på nogen af billederne. Det sidste af de to herunder har nogle dejlige farver, synes jeg, når Mille sådan sidder mellem alle blomsterne :)





Efter at have været i haven med kameraet hentede jeg det brød, vi havde til overs fra fryseren og de sidste dage, og smed det ud til mågerne. Der gik ikke 5 minutter, så var der måge(og krage-)fest i haven. På få minutter havde de guffet det hele. Men det er jo godt, at det ikke går til spilde :)



Nu vil jeg slutte for i dag. Jeg skal i gang med maden om lidt, da vi skal nå at handle, før Christian i aften skal til et foredrag i Astronimisk Forening. Så jeg må hellere komme i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar