lørdag den 21. april 2012

Lidt nyt fra haven

Endelig blev det weekend! Det har været længe ventet. Tror, at vi begge trængte til, at arbejdsugen var ovre, så vi kunne slappe lidt af herhjemme sammen igen.

Vi har ikke nogen planer om at skulle nå noget, så derfor tager vi dagen ret meget med ro. Vi har lige været en tur i Superbest for at købe nogle småting til aftensmaden de næste dage. Vi er begyndt at købe kartofler derude, fordi vi har måttet smide alt for mange ud af dem fra andre butikker, da kvaliteten simpelthen er for ringe. Så nu giver vi lidt mere for kartofler, men kan undgå at smide så mange ud.

Før vi handlede, var vi en tur i haven med kattene. Der er kommet nyt op i det bed, jeg anlagde i efteråret, så jeg hentede lige kameraet og fangede en enkelt blå anemone. Eller noget af den i hvert fald. Synes, den har en sjov og pudsig midte, og makrobillederne viser jo verden på en hel anden måde, end vi kan se den med det blotte øje :)




Der var også lidt liv derude. Fangede et par billeder af den her flue på en helt hvid overflade. Det gav en sjov effekt; som om jeg havde haft fluen i et lille studie, så baggrunden bare er 100% hvid og flyder ud i sig selv :) Og så har den kyssemund og lang tud, når man ser den fra siden, hehe. Det billede kan I se herunder. Det andet billede, jeg fik af den, kan I se på min fotoblog :)




Vejret er mærkeligt i dag. Vi var en tur på kirkegården, efter vi havde handlet, og der kom en regnbyge, selvom solen brager ned. Og den har været meget lokal, for der var helt tørt herhjemme, selvom der kun er ca. 1 km i fugleflugt ned til kirkegården herfra. Nu er vi så hjemme, og solen har skinnet lige indtil nu, men nu tordner det også. Virkelig specielt vejr.

Christian er udenfor i gang med at omplante sine solsikker. Han har gang i at dyrke nogle blomster her indenfor, der skal plantes ud, når de er klar til det. Solsikkerne er kommet flot op, mens de spanske margueritter vist ikke bliver til noget. Han har også forsøgt at lave purpur solhat, men med dem er det svært endnu at sige, om de bliver til noget. De spirer, potterne, men der kommer lidt mange spirer op der, og der er kun ét frø pr. potte, så vi må vente og se.

I aften skal vi smovse i et par gode bøffer. Vi fik en pakke peberbøffer i Kvickly på tilbud, da de havde aftenåbent, så sådan en skal Christian have. Jeg skal have en engelsk bøf (Remas er gode, så vi har købt sådan et par pakker, så jeg har noget lignende at spise, når Christian får sine peberbøffer). Og så med nogle sprøde kartoffelbåde, sovs og salat til. Det bliver lækkert.
I Superbest flottede vi os og købte noget friskhakket oksekød. Det skal i burgere i morgen, hvor jeg selv bager burgerbollerne. Jeg havde egentlig planer om at lave en svinekam, vi har i fryseren, i morgen, men da min mave har været noget sart de sidste dage, vil jeg ikke provokere den for meget. Jeg kan jo undlade at putte "farlige" ting i burgerbollen, så det burde kunne lade sig gøre at spise dem og stadig have det godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar