fredag den 24. februar 2012

Et par nye billeder

Jeg har haft kameraet lidt fremme i dag, og har leget lidt med macroobjektivet. Det er længe siden, jeg har haft gang i det, og det savner jeg. Jeg glæder mig, til det bliver sommer, så der er masser af liv i haven at fotografere. Der var ikke så meget at fange i haven i dag. Fik et enkelt close-up af noget mos på vores æbletræ, og ellers var det bare kattene, der endte på kamerakortet.

Indenfor prøvede jeg at finde lidt macromotiver, men jeg er ikke særligt inspireret i dag, og har en lidt dum dag pga. maven og manglende mentalt overskud. Så jeg er ikke helt så god til at finde motiver, som jeg nogle gange er. Forhåbentlig kommer det tilbage igen sammen med energien.

Her er de to skud, jeg har valgt at vise frem. Det første er af moslandskabet. Det er måske ikke voldsomt interessant, men jeg kan godt lide farverne i billedet. Og så er det meget sjovt at se, hvordan sådan noget ser ud helt tæt på:



Det andet billede er et "fejlbillede". Eller i hvert fald ud fra normale forudsætninger. Når man tager fotos, vil man oftest gerne have, at de er fine og skarpe. Men det er ikke det, jeg er gået efter på det her billede. Jeg har bevidst valgt at sætte blændetallet ned, så fokus kommer til at ligge på et meget lille sted på motivet, som står på en lys overflade med lys ind fra siden. På den måde bliver motivet en smule udtværet, og brænder ud i kanten. Det giver et meget blødt og faverigt billede, som jeg rigtig godt kan lide. Det er ikke meningen, at det skal "forestille noget", det er bare farver:


Som sædvanligt kan man få billederne op i en større størrelse ved at klikke på dem :)

Har det lidt øv i dag. Det brænder og gør ondt i spiserøret og maven, og energi og humør er ret meget i bund. Jeg tror, at det sidste bl.a. er pga. i går. Det er ikke særligt opløftende nu igen at skulle gå og vente, endda på noget ret så ubehageligt, og vide, at der nok ikke kan gøres så meget for mig, hvis jeg ikke vil have den operation. Jeg er bare bange for at få den, for hvis den ender med at give mig mange smerter fra tarmene, er der ikke meget at gøre for at afhjælpe det, når den først er gennemført. Så kan man jo ikke bare fortryde. Det er ikke ligefrem opløftende tanker :(

Jeg håber inderligt, at jeg tager fejl, og de kan gøre noget for mig uden at operere. Det er bare svært at være tålmodig, når jeg har været syg siden slutningen af september efterhånden.
Jeg savner at kunne komme ud og lave noget. Ud at spise, i biografen, på museer eller hvad vi nu lige har lyst til, men det er bare rigtig svært, når jeg har det sådan her. Håber, at det snart bliver muligt i en eller anden udstrækning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar