søndag den 27. november 2016

1. søndag i advent

I dag er det første søndag i advent. Den falder tidligt i år, men det gør mig slet ikke noget. Jeg er sædvanligvis i god til med at lave adventskalender, og når den først er færdig, er tiden, til de første pakker skal gives væk, meget lang :-3 Jeg har de sidste mange år haft en tradition med at vise vores adventsgaver frem her på bloggen, og i år er ingen undtagelse :)

Jeg har som sædvanligt lavet pakkekalender til Christian. Jeg startede i sommers, fordi jeg vidste, det ville blive hårdt, når jeg ikke kan bruge mine hænder særlig godt. Så jeg har ikke mulighed for meget research på nettet eller at bruge timevis på eBay og den slags, Men det lykkedes heldigvis at lave en fin kalender til ham og i dag kan I se 1. advents gaver :)

Christian får altid en lækker chokoladekalender. I år er den igen fra Sv. Michelsen med lækker fyldt chokolade. Motivet er det samme som sidste år, så jeg har tilladt mig at genbruge billedet der :) Superflot er den.



I år får han faktisk to julekalendere. Den anden er dog ikke spiselig, men en skrabekalender. Jeg så i en af mine kattegrupper på Facebook, at Min Ven Katten har lavet julekalendere, hvor overskuddet går til kattene, så der var jeg hurtig til at slå til. Faktisk havde jeg mest min svigermor i tankerne, da jeg så kalenderen, men da man kunne købe tre stk. til en samlet pris, valgte jeg at gøre det. Så fik Christian også en, og jeg tog den tredje. De kan i øvrigt stadig købes her, hvis nogen skulle have interesse: Min Ven Katten Webshop.




Jeg er faktisk også så heldig, at Christian har lavet adventskalender til mig. Jeg ikke havde forventet det, da han er noget hængt op, fordi han skal lave det meste herhjemme ved siden af sit arbejde, da jeg jo ikke kan ret meget for tiden. Faktisk havde jeg bare sagt, at jeg bare gerne ville have en skrabekalender, men alligevel lå der også fine pakker i min sok i dag <3 Jeg fik min ønskede skrabekalender (den sædvanlige fra Danske Spil) med et superflot julemotiv, som jeg dog ikke har fotograferet. Og så fik jeg de her fine pakker. Jeg er glad for Medusa. Der er mange fine ting i deres serie (og nogle, jeg er mindre vild med), og han kender lige min smag. I dag fik jeg et Medusa-ophæng med tre fine julestjerner:




Og en julefilm: A Christmas Carol (Disney). Vi har set den i fjernsynet sidste år, mener jeg, det var, men vi ejer den ikke. Så det er dejligt at kunne tilføje endnu en god julefilm til samlingen. Den er lavet rigtig flot, og historien er jo god :)




På trods af mit store handicap med arme og hænder har jeg faktisk lavet endnu en adventskalender i år, nemlig en til Christians forældre. Hans far fik nyt knæ i oktober, en lidt voldsom operation, som kræver lang og målrettet genoptræning. Det er en lidt hård tid for dem, fordi de ikke kan alt det, som de plejer at lave. De er generelt nogle ret aktive mennesker, som render til alt muligt hele tiden, og man sjældent finder hjemme, men da Christians far er den eneste med kørekort og han selvfølgelig har brug for lidt ekstra hjælp, er de nu mere bundet til hjemmet og har måttet sætte ting på pause, som de ellers har været glade for. Det har været lidt hårdt for dem, så jeg tænkte, at de kunne trænge til en opmuntring. Derfor har jeg gået en del ture ned i byen og at finde fine ting til dem og shoppet lidt andre ting via nettet til en fin adventskalender til dem hver. I går fik de kassen med de mange flotte pakker, som de blev rigtig glade for :) Her kan du se dem:


En af min svigerfars pakker kunne ikke lige være i kassen, så den kom ved siden af :)


Nu vil jeg stoppe, så vi kan komme videre med at pakke julepynten ud. Vi er så småt startet, for julesokkerne skulle jo helst frem inden 1. søndag i advent, men vi tager det lidt ad gangen, da jeg ikke kan holde til at pynte op ret længe hver dag pga. smerterne. Men her skal nok blive fint julepyntet :)

Rigtig god 1. søndag i advent til jer :)

1 kommentar:

  1. Tak og i lige måde

    Fine gaver, det er så hyggeligt at få lov til at følge med i jeres gaver <3

    Knus

    SvarSlet