søndag den 29. november 2015

1. søndag i advent

I dag - 1. søndag i advent - starter julen officielt. I hvert fald for mig. Derfor har vi været i gang med at pynte op til jul de sidste dage, så alt var klart til i dag :) Vi skulle jo også finde julesokkerne frem, så der var noget at fylde adventsgaver i, og i år har kattene også fået deres egen sok. Den er simpelthen så fin. Fandt den på ebay, da jeg ledte efter ting til jule-giveaway'en her på bloggen, og den måtte jeg bare eje! Den er simpelthen for skønt <3

Kattene er dog ikke de eneste, der får adventsgaver. Det gør vi faktisk alle herhjemme i år. Jeg har jo deltaget i en adventsgave-bytte-leg, så jeg vidste, at der ville være lidt til min sok i år også :) Sidste år lavede Christian adventskalender til mig for første gang, men i år havde jeg ikke forventet, at han ville lave kalender, da det har været en ekstrem hård og stressende tid, efter han blev opsagt. Men det har han altså alligevel :) Det fortalte han i fredags, da vi skulle hænge vores julesokker op. Det er rigtig sødt af ham, og min sok var da også stoppet med gaver her til morgen, både fra byttelegen og fra Christian :) Jeg har naturligvis også lavet kalender til ham, som jeg plejer, og herunder kan du se, hvad julesokkerne herhjemme var fyldt med i dag :)

Jeg har længe gået og sukket efter Medusas Rudolfpar fra 2012, men har ikke fået taget mig sammen til at købe dem. De koster trods alt en del, og det har været lidt uoverskueligt at skulle hive nogle af dem ud af æsken for at kigge på dem. Håndlavede ting kræver den slags, synes jeg, for der er ofte småfejl, og den slags generer mig. Men hver gang jeg har været i gågaden herhjemme, har jeg været forbi Bahne, der har haft et par udstillet. Det vidste Christian godt, og derfor indeholdt den ene gave fra ham i dag sådan et fint par <3 Jeg er helt vild med dem. De er så fine. Den ene vipper en smule under foden, men jeg har bestilt lidt filt hjem, den kan få at stå på. Men det er småting. De er så smukke, og vil sikkert være med på flere julebilleder her på bloggen i fremtiden :)




Ud over de fine rensdyr var der også en skrabekalender til mig. Sådan en får jeg gerne hvert år. Jeg er jo desværre begrænset i forhold til julekalendere, da jeg ikke så godt kan spise indholdet af dem med guf i pga. maven, så en skrabekalender bliver jeg altid glad for :) Den har jeg dog ikke fotograferet, men motivet er af en julemand på vej ned i skorstenen hos en lokal købmand, mens Rudolf står bundet nede foran butikken. Det er altid så fine billeder, der er på sådan en kalender :)

Af min nisse i byttelegen var der i dag den her rigtig fine og sandsynligvis håndlavede julemus. Den er virkelig sød :) Derudover var der et sæt med seks legetøjsmus fyldt med katnip til kattene. I legen giver vi på forhånd hinanden nogle stikord, så min giver vidste godt, at jeg var glad for katte :) Glæder mig til at se, hvad kattene siger til deres mus. Min egen står og pynter fint her på sofabordet lige nu.





Til Christian i dag var der den gave, han ofte får 1. søndag i advent, nemlig en chokoladekalender. I år er den fra Svend Michelsen, og temaet for årets kalender er H.C. Anderdens eventyr "Nissen hos Spekhøkeren" (motivet på kalenderen). Endnu må han jo vente et par dage med at åbne kalenderen, men han glæder sig, er jeg sikker på :) Og har spottet, at låge nr. 24 er enorm. Så har man noget at glæde sig ekstra meget til :)




Og så er der jo kattenes gaver. Det er egentlig lidt skørt, for kattene bliver virkelig forkælet hårdt herhjemme, også i dagligdagen, men når nu sokken er kommet op, skal de da også have noget i den :) I dag har de fået et rør tørret kyllingekød (til Phoebe, for Ozzy har foderallergi) og en hjemmesyet katnippose (primært til Ozzy), som skulle ligne et hjerte, selvom det da vist ikke er lykkedes for godt :-3 Forhåbentlig bliver han glad for det alligevel. I får også lige sokken at se, om virkelig er fantastisk fin <3 Den er noget mørkere rød farve i virkeligheden end på billedet.






Vi er ved at gøre klar til afslapning resten af eftermiddagen. Christian har været nede og sætte vinterdæk på sin bil, da den skal til service i næste uge og have skiftet til nye vinterdæk (så værkstedet i samme ombæring smider de gamle, nedslidte dæk ud). Satser på, at vi skal spille et par spil og hygge os lidt med det, til det bliver tid til aftensmad. Jeg tror, vi bare snupper lidt suppe i aften. Det er nemt lige at hive op af fryseren. De sidste dage har vi fået lidt lækker julepålæg på rugbrød og frisk franskbrød, så det har også været ret nemt. Det er primært den type mad, vi spiser lige nu - den hurtige slags - fordi mit overskud mentalt og fysisk er nede og skrabe bunden. Og så er min mave for en gangs skyld totalt i kludder. Så det er svært. Men det føles, som om det går lidt fremad med den, så jeg håber, den snart kun er normalt over-sart. Desværre er det jo sådan, at jeg pga. den ikke rigtigt kan deltage i sociale arrangementer i december, som indebærer spisning, da risikoen, for at være syg juleaften og ikke kunne deltage i julemaden, er alt for stor. Derfor må vi også melde afbud til en større fest i Christians familie, og har sagt nej tak med samme begrundelse til et arrangement i min egen familie, og det er jeg faktisk ret træt af. Men jeg kan jo ikke gøre for det...

Nu er det på tide at stoppe for i dag, så vi kan komme i gang med lidt afslapning og hygge :) Vi skal vist også lige ud og kigge på de få ting, vi endnu har stående i haven, da det jo bliver seriøs storm i aften. Vindstød op til 35 m/sek. lover de her på Vestsjælland! Det er noget vildt. Så vi er lidt spændte på, hvordan alting ser ud i morgen, når det er overstået :| Håber, at det ikke går så galt. DMI har opgraderet stormen til at gælde over alt i landet nu, så pas på jer selv derud. Og rigtig god søndag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar