tirsdag den 23. juni 2015

Forberedelser

Lørdag nærmer sig med raske skridt, og jeg løber efterhånden ret hurtigt for at nå at blive klar. På lørdag skal vi nemlig fejre Christians 40 års fødselsdag med familien, og vi har valgt at invitere ind til et grillarrangement i haven. Desværre ser vejret ikke ud til at synes, at det er en god ide, for det ser ud til at skulle blive regnvejr! >:-( Og ikke ligefrem sommervejr i temperaturerne heller, ih! Man skulle ellers tro, at når man planlægger en grillaften i slutningen af juni, så kunne man i det mindste være sikker på, at temperaturen mindst var omkring 20 grader, men sådan ser det altså ikke ud. Vi lader os dog ikke slå ud af hverken regn eller kulde, for vi har heldigvis plads indenfor, selvom vi bliver mange mennesker. Jeg håber dog, at vejrudsigten ændrer sig i løbet af de næste dage, så vi får mulighed for at sidde ude på lørdag. Det er bare lidt mere hyggeligt.

Hele weekenden brugte vi på at ordne udenfor. Og der ser virkelig flot ud nu. Men det var et kæmpe, opslidende arbejde og har gjort, at jeg hænger noget i bremsen nu og slet ikke har energi til alt det, jeg skal nå i den her uge :( Det er virkelig træls. Så jeg har det ikke så godt i de her dage. Men jeg har jo en masse, der skal nås, så jeg kan ikke bare slappe af og samle energi. I går fik jeg rengjort vores indkøbte køleskab, vasket en masse tøj og ordnet et værelse, så min far og Marianne kan overnatte her i weekenden. Mht. køleskabet er jeg spændt på at se temperaturen dernede i dag (det står i garagen), for det var skruet op på 4 af 5, efter det blev tilsluttet, og kølede kun ned til 6 grader :-s  Efter jeg har gjort det rent, er det skruet helt op på 5, så jeg håber, det det har givet de sidste grader nedad. Ellers må det primært blive brugt til drikkevarer og ting, der ikke er supersarte over for lidt højere temperaturer.

I dag regner jeg med, at jeg skal have bagt kage til kaffen og også have købt lidt ind. Pga. friskheden af visse grøntsager skal vi dog handle igen senere på ugen, men måske får Christian så lov at klare det. Vi er jo heldigvis to til at forberede, men det bliver mest mig, der står for maden. Han har dog fået lov at lave salaten, og så regner jeg med, at han laver en del af de praktiske forberedelser, f.eks. rengøringen.
Fredag bliver den helt store forberedelsesdag. Jeg skal have lavet al tilbehør, eller næsten alt, og have færdiggjort desserten. I løbet af dagene skal vi også have havemøblerne flyttet ind i haven og givet dem en omgang, efter de har stået i garagen. Vi må jo være forberedt på at sidde ude, hvis vejret skulle blive til det.

Det er begrænset, hvor meget jeg får fotograferet lige nu, men fangede sidst et billede af det her ret interessante motiv. Det er en
lyserød valmue uden kronblade. Synes, at midten ligner en søstjerne. Christian mente, at blomsten i det hele taget lignede
fyrværkeri. Det kan jeg godt se, nu han siger det :)



Det kunne ellers have været dejligt med et par rolige dage. Jeg hænger noget i bremsen pga. arbejdet i weekenden og udsigten til alt det, jeg skal nå, hvilket i går fik stressen til at stikke sit grimme hoved frem. Sad med hjertebanken, angst og svimmelhed hele aftenen, mens vi prøvede at slappe lidt af. I nat kunne jeg heller ikke sove. Lå i tre timer, før det lykkedes. Mit hoved kører i højt gear, og jeg har svært ved at finde ro til at sove og slappe af. Lå med totalt tankemylder omkring de praktiske ting, jeg skal nå, og hvordan jeg mon bedst gør det ene eller det andet. Det er pisse irriterende, ærlig talt! Så jeg er træt i dag. Men skal jo i gang. Jeg glæder mig dog rigtig meget til på lørdag og også til at skulle i gang med at lave al maden. Hvad min krop og psyke kan holde til, hænger ikke sammen med lysten. Slet ikke. Der er mange ting, jeg gerne vil og glæder mig til, som gør mig skidt tilpas og stresset. Sådan er det vist bare...

Der har i det hele taget været meget at tænke på og lave de sidste måneder, så jeg får ikke lavet så meget andet. Får ikke lavet så meget nyt til bloggen og kommer ikke rigtigt ud med kameraet. Der er simpelthen ikke overskud til noget. Madlavningen holdes også så nem som mulig, da energien og lysten ikke er ret stor til at stå i køkkenet. Jeg håber, at den kommer tilbage igen, når der er lidt mindre at se til, så jeg kan komme ud med kameraet igen og også få lavet lidt nyt og spændende på køkkenfronten.


I lørdags fyldte Phoebe 3 år. Synes, at tiden flyver afsted. Kan ikke forstå, at hun snart har boet 3 år her hos os. Og så alligevel, for man kan ikke forestille sig livet, uden hun er her hos os. Hun er en sød, sjov og dejlig kat, og meget mors mis. I går nat var hun oppe og ligge i arm i over en time midt på natten. Det betyder dog oftest, at jeg så heller ikke sover i det tidsrum, men det er nu hyggeligt alligevel. Så kommer hun op og pippe-kurrer og kræver en masse nus. Tit vil hun også op og ligge helt oppe i fjæset på mig, gerne helt oppe på brystkassen :D Da vi ledte efter en ny ven til drengene, efter vi mistede Mille i 2012, fik vi at vide, at vi ikke skulle forvente, at en maine coon var en skødekat. De vil gerne ligge ved siden af eller i nærheden, men sjældent på skødet. Det er der så ingen, der har fortalt Phoebe. Hun er en udpræget skødekat, når hun selv vil. Så kommer hun og kaster sig ned på mig <3 Christian kan godt bruges ind imellem, men det er oftest mig, hun ligger hos. Hun har lige været og ligge lidt hos mig her i sofaen. Nu er hun dog gået i sin elskede papkasse for at få en eftermiddagslur.

På sin fødselsdag fik hun lidt ekstra lækkerier og en hjemmesyet katnippose, som gjorde stor lykke. Vi kan jo ikke helt lade være med at fejre dem, kattene. De er jo vores pelsbørn, og nyder lidt ekstra guf og den slags, selvom de ikke aner, at det er deres fødselsdag. Så det er mest for vores egen skyld. Jeg skal også hente en fødselsdagsgave til hende i Maxizoo, da jeg er medlem af Poteklubben, og man der får en gratis gave til dyret på dets fødselsdag (hvis man har registreret dem og fødselsdagen). Er spændt på, hvad det er :) Er dog ikke noget, jeg har nået endnu, men det kan vist nås inden for en måned, så det går nok.

Christian med Phoebe som killing, før vi fik hende hjem.

Phoebe er med til at spille brætspil i haven.

Phoebe på sin favoritudkigspost på havens klatretræ sidste efterår.

Herfra kan man sidde og kigge på (og snakke til) fuglene i buskadset lige ved siden af.

Katte-kærlighed sidste sommer. Phoebe er rigtig glad for Ozzy. Han er også glad for hende :)

Smukke Phoebe midt i alle blomsterne i haven sidste sommer <3



Nu vil jeg stoppe for i dag, for jeg skal have lidt at spise og så i gang med dagens opgaver. I aften står menuen på nogle stegte pølser (bare på panden, for det er nemmest) med bagte kartofler og salat. Det er da lidt st. hans-agtigt, trods alt. Tror dog ikke, vi skal ud og se bål. Elsker ellers midsommervisen i dens originale udgave (ikke Shu-bi-dua), men måske kan man være heldig at fange den på tv. Vi må se. Vil ønske jer en rigtig dejlig st. hans-aften :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar