tirsdag den 23. december 2014

Jul i Tivoli 2014

Som I måske har læst, var jeg jo så heldig, at jeg alligevel fik den tur i Tivoli her i december, som jeg havde gået og drømt om. Vi plejer at være i Tivoli omkring vores årsdag, når det kan lade sig gøre, fordi det var der, vi blev kærester for 5 år siden, så det betyder noget helt særligt for os at være derinde i december. Så jeg var lidt ked af, at det så ud til ikke at kunne blive i år. Men vi ignorerede stressen, som vi begge er plaget af for tiden og tog derind i sidste uge, efter Christian havde arbejdet hjemme, og havde en rigtig god aften :)

Der er utrolig smukt i Tivoli her nu, hvor de har pyntet op til jul med masser af ekstra lys, kugler, juletræer og en masse andet. Jeg havde som sædvanligt min kamera med for at fange en masse af de smukke ting, jeg så. Her er et af mine favoritbilleder fra den dag, hvor man får et kig ud over Tivoli med alle de smukke lys. Længere nede kan du se flere billeder af lysene i haven.




Ud over lysene derinde er der også utroligt mange fine juleting, man kan købe. Dem fangede jeg også en del billeder af.


Best buddies :)



Hende her var simpelthen så fin. Fortryder faktisk lidt, at jeg ikke købte hende. Måske
er hun der stadig næste år :)




Vi var inde og finde nogle nye kugler til juletræet, ligesom vi gjorde sidste år. Der er en butik i Tivoli til jul, der har så mange fine julekugler at vælge imellem :) Jeg elsker julekugler. Smukke og glitrende, som giver en masse farve til træet. I år købte vi bl.a. en superfin orange/guldfarvet en i hjerteform. Den er godt nok fin. Den har jeg dog ikke billeder af, men tog lidt billeder af nogle af de andre kugler derinde. Elsker de her billeder. De oser virkelig af jul :)






Butikken havde også nogle lidt alternative jule"kugler", glaspynt til træet. Det var dog ikke noget for mig, for jeg er for traditionel på den måde, men den her var da meget sød :)




I år er der også kommet en Medusa-butik derinde, hvilket jeg jo slet ikke kan stå for. Jeg har en del ting fra Medusa allerede. Det er dog ikke alt fra Medusa, jeg elsker, men det, jeg så elsker, er jeg helt vild med <3 Her til jul har jeg bl.a. en rudolf med kane, hvor der kan stå et kalenderlys, og så har vi fælles et sæt rudolfer med røde halstørklæder. Derudover har vi et lille superfint juletræ, som hører til noget af min absolutte favoritjulepynt. Det har ret meget et Nightmare Before Christmas-agtigt udseende, hvilket vi igen bemærkede i går, da vi sad og så filmen. Det er faktisk også købt i Tivoli på en af vores første ture derind til jul :) Herunder kan du se andre fine ting fra Medusa-butikken. Dog er rudolferne på række og grisene i glaskuplen fra Illums butik derinde, men det er Medusa-ting.



Jeg er helt vild med de her rensdyr. Ærgrer mig lidt over, at jeg ikke bare snuppede
dem med hjem. Nogle af Medusas rensdyr er lidt for "pimpede", men de her er
ret simple og så fine <3





Jeg fik også nogle stemningsbilleder ude fra haven, naturligvis. Kan bare ikke stå for alle de fine juleting :) Herunder kan du se lidt ude fra haven:

Vi var ikke de eneste den dag, der tog billeder.

Her var det, hun tog billeder af. En stor nissekarrusel midt i Tivoli.

Quality Street.

Smukt belyst juletræ. Synes, lyset giver træet et helt særligt og hyggeligt udtryk.


Selvportræt i julekugle.

Kig ned mod hovedindgangen.


Juletræ lavet af Quality Street-konfekt.


 

Vi fik også taget lidt billeder af hinanden derinde. Billederne af mig er nogle Christian har taget. På det første kigger jeg efter motiver :) Billedet af ham er taget med søen i baggrunden ved de smukke juletræer, der består af julekugler.






Så er vi næsten ved vejs ende mht. billederne. Det sidste billede, du får her, er af svanerne foran Nimb Hotel, som også er at af mine absolutte favoritbilleder fra den aften. De blå og gyldne farver står bare så flot til hinanden :)


--------------------


Det var slut på billederne fra Tivoli for i år :) Jeg er faktisk ikke kommet så langt i dag endnu, for det er det første, jeg laver her nu, efter jeg er stået op. Er stadig enormt træt oven på den sidste uge, ikke mindst vores tur til Jylland i søndags, og jeg døjer med slemme mavesmerter og kvalme. Det er virkelig træls, for jeg synes ellers, at jeg har passet på mig selv, men der skal åbenbart ikke ingenting til for at slå den ud af kurs. Men sådan er det vist med de sygdomme, jeg døjer med generelt, at der sker en forværring eller jeg bliver mere følsom for det, når jeg er stresset. Det kommer bare på et virkelig dårligt tidspunkt, når det er juleaften i morgen, og jeg skal spise mad, der generelt ikke er særligt skånsomt for den. Så jeg er ærlig talt lidt ængstelig for, hvordan det kommer til at gå i morgen. Håber, der når at ske en væsentlig forbedring inden i morgen.

I dag står den på de sidste forberedelser til i morgen. Jeg skal have hentet en pakke i pakkeboksen, som jeg skal have pakket ind, og så skal jeg have lavet ænderne. Derudover skal vi have ordnet huset lidt, men det står Christian vist mest for. I hvert fald det tunge af arbejdet. Vi skal også have juletræet ind og have det pyntet. Heldigvis er der ikke meget arbejde i vores egen aftensmad, da jeg på 3. dag skal have lasagne. Christian lavede en frisk til mig i går, så jeg har en portion i køleskabet til i dag. Han skal selv have tomatsuppe. I går lavede jeg risengrød til ham. Det kunne jeg lige svinge mig op til. Christian arbejder heldigvis hjemmefra i dag og har juleferie, når han har fri, så han kan hjælpe mig lidt med at få klargjort ænderne og alt det andet, vi skal nå. Det er nu også rart at stå op og se ham sidde i stuen. Sætter pris på selskabet. :)

Nu vil jeg slutte, for jeg skal i gang med dagen. Skal i første omgang have lidt at spise, hvilket jeg egentlig ikke har lyst til, for jeg har slet ikke lyst til at skulle have mad ned, hvor det gør så ondt :( Men man kan jo ikke gå helt fra kosten.

Vil ønske jer alle en rigtig glædelig jul. Håber, I får en dejlig aften i morgen :)

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige billeder <3

    Og igen tusind tak for de specielle du tog til mig - er vildt glad for dem :-D

    Rigtig glædelig jul kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :) Velbekomme. Tænkte, at det hundejulepynt var lige noget for dig :)

      Rigtig glædelig jul til dig også :)

      Slet