mandag den 22. december 2014

4. søndag i advent

I morgen starter min forberedelse til den lækre mad, vi skal spise juleaften :) Jeg steger ænderne i morgen, så jeg har bedre tid til at ordne alt det andet på onsdag, for der er nok at se til de næste dage. Jeg lavede sidste år et indlæg, hvor jeg samlede mine bedste opskrifter og tips til den gode julemad, så hvis du leder efter en god opskrift eller bare inspiration, kan du tage et kig forbi :) Opskrifter og tips til den gode julemad.

Dette sidste adventsindlæg får I med lidt forsinkelse, fordi vi i går var i Jylland for at bytte gaver det meste af dagen. Men dagen startede, som den plejer, med at kigge i julesokken :)

Da 4. søndag i advent ligger så tæt på juleaften, har jeg flere gange givet Christian lidt pynt til juletræet i sokken på denne dag. Sådan blev det også i år, hvor jeg fandt nogle virkelig fine snemandsophæng fra Medusa. Synes, de er så søde, og Christian blev også glad for dem :)





Ud over snemændene var der i hans sok også en blu-rayfilm, nemlig The Dark Knight Rises. Vi har de to andre film i serien, og jeg vidste, at han gerne ville have den her også. Faktisk begyndte han at gå og snakke om, at den skulle vist på ønskesedlen, efter jeg havde købt den, så det var jo dejligt, for så vidste jeg, at han ville blive glad for den :)




Der var også pakker i min sok, og som alle de andre søndage havde det lykkedes Christian at finde noget, der lige var mig, og som jeg blev rigtig glad for. Han havde i går puttet den her superfine årskalender med The Simpsons i min sok. Jeg er vild med The Simpsons, og glæder mig så meget til at det bliver januar, så jeg kan komme i gang med at bruge den. Den kan stå på bordet, da der er sådan en slags fod bagpå :)




Derudover kunne jeg finde den her superfine magnet i min sok. Vi har allerede én kat i den serie (dog ikke en magnet), som vi købte i Tivoli i sommers, og de er bare så søde. Derudover har Christian og jeg noget med magneter på den måde, at vi helst skal have en magnet med hjem fra de steder, vi besøger, så det var jo ekstra fint at få et minde fra vores tur i Tivoli her i december i år. Jeg fik i øvrigt også taget en masse billeder, som i kan se i morgen eller på onsdag, alt efter hvornår jeg har tid til at blogge igen :)




Vi har jo også været så heldige at få pakkekalender fra Christians forældre, og i pakken i går kunne vi finde de her fine ting :) En nissemand i keramik og en pakke blommer i madeira, som Christian er vild med. Nu har han vist også rigeligt fyldt sit guflager op ;) (jeg skal vist ikke sige noget, da jeg har raidet supermarkederne et par gange for vildt billige chips, så jeg selv har lidt af et lager klart derude, til når jeg kan tåle at spise lidt af det igen :-3 ).




Det har været en utrolig god høst i år, gavemæssigt, må man sige :) Er imponeret over, hvor god Christian har været til at lave kalender til mig, selvom det er første gang for ham. Men han kender mig også rigtig godt :) Glæder mig meget til at læse bogen om fotografi, spille, se film og bruge min nye kalender. Der er meget godt at gå i gang med. Er også rigtig glad for den hyggelige kalender fra Christians forældre. Det er så sødt af dem at tænke på os :)
--------------------

I går var vi som sagt i Jylland for at bytte gaver med min far og Marianne. Vi har ikke kunnet komme afsted i meget lang tid, fordi Ozzy ikke har spist godt nok til, at vi kunne forlade ham så længe. Nu spiser han heldigvis meget bedre, så vi turde godt køre fra ham en dag, mens Christians forældre var oppe og passe kattene. De passede dem også i onsdags, da vi var i Tivoli, og det er simpelthen en uvurderlig hjælp for os! Det gik fint for kattene med at være "alene", og Ozzy spiste helt pænt, mens vi var afsted. Vi havde også selv en hyggelig dag med min far og Marianne, og vi nåede også kirkegården, lige før det blev mørkt.

Jeg havde i år selv lavet en dekoration, der bare blev superfin. Et bundet hjerte af grene med mos (som jeg havde købt færdigt), hvorpå jeg satte flotte grene med lilla glimmer, små julekugler i guldfarver og en sukkulent. Derudover påsatte jeg et lille guldfarvet juletræ i bunden af hjertet. Den blev så fin, den dekoration. Jeg synes tit, at de der standarddekorationer med lidt gran og kogler bliver kedelige, ikke mindst i farven, så jeg laver ofte mine egne til kirkegårdene. Vi har også købt en krans op til Christians brors (og mormors) gravsted, som jeg nok også pynter med lidt ekstra. Den er dog fin i sig selv, da den har lidt lyng i også, som giver lidt farve, så vi må se, hvad jeg har kræfter til. De næste dage bliver lidt intense for os.

I dag har jeg det virkelig dårligt. Vores december har været meget fyldt op, især den sidste uge, og turen i går var ligesom prikken over i'et, stressmæssigt. Det tager 2½ time at køre hver vej over til min far, og det koster også mange kræfter for mig at skulle være social. I nat har jeg haft smerter i mavesækken, og i dag står jeg op med smerter i tarmene. Spiste ellers primært min medbragte lasagne, men fik også en lille smule bøf, da min far lavede oksemørbradbøffer med superlækkert tilbehør, og lidt af en bagt kartoffel. Ved ikke, om det er bøffen eller stressen, der påvirker systemet i dag. Derudover har jeg det, som om jeg har været til fest hele natten. Er simpelthen helt åndssvagt træt og dårlig i dag. Jeg fik dog taget billederne her til indlægget i eftermiddag, mens lyset var til det, og det er måske den største kraftanstrengelse, jeg gør i dag. Jeg skal dog helst have pakket lidt gaver ind og hentet en i pakkeboksen. Jeg håber på, at Christian orker at lave en lasagne med salat til mig senere, men vi må se, hvad han orker. Han er selv ret ramt af al den stress, der er for tiden for os.

Ellers håber jeg på en relativt rolig aften, måske med en julefilm? Vi mangler stadig at se The Nightmare Before Christmas. Men det kommer an på, hvor meget Christian skal lave i aften. Vi skal have juletræet på fod på et tidspunkt, og jeg ved, at han nok også skal have pakket lidt gaver ind, hvilket tager noget tid, fordi han gør sig så umage. Han ved, hvor meget jeg sætter pris på flotte pakker, så han bruger lang tid på at gøre dem fine :)

I morgen bliver en stressende dag, for den står på forberedelse af julemaden, i hvert fald den, jeg skal lave, oprydning og rengøring og pyntning af juletræ. Håber, at Christian arbejder hjemmefra, men vi må se, om det kan lade sig gøre. Vil slutte af med lidt billeder af julepynten herhjemme, som jeg tog i starten af december. Det lille englespil er et, vi har købt i år. Holderen med snefnuggene er simpelthen så fin <3 Husk at kigge forbi og se billederne fra Tivoli en af de næste dage :) Nu vil jeg prøve at få lidt at spise og håbe på, at maven tager godt imod det.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar