tirsdag den 24. september 2013

Den forgangne weekend og lidt nye kattebilleder

I morgen er sidste dag for deltagelse i min giveaway, og jeg er meget spændt på, hvem der bliver udtrukket, og hvilken bog vedkommende ønsker :) Glæder mig til at offentliggøre vinderen på torsdag!

I fredags fik vi som bekendt vores nye sofaer hjem. Det er rart, det stort set er overstået nu. Christian skal bare lige hente et par armpuder hjem, når de kommer til butikken, og vi skal have sprayet med lidt mere imprægnering på de sidste ting.

Det har været en meget stresset tid de sidste uger af forskellige årsager, ikke mindst pga. problemerne med sofaerne, der pludselig ikke kunne leveres. Men det lykkedes jo heldigvis. Jeg håber, at der kommer lidt ro fra stressende og angstfyldte ting den næste tid, for det har virkelig været nogle hårde uger for mig.

Vi tog en slapper i sofaerne i lørdags, hvilket, jeg må indrømme, er noget hårdt for min ryg og nakke oven på at have løftet lidt rundt på de tunge sofaer (selvom det ikke var mig, der bar dem op, men de skulle jo pakkes ud og gøres klar, og det var der kun Christian og mig til at gøre). Så jeg må minimere mit ophold i sofaerne en smule, til jeg har lidt færre smerter.

Det var egentlig meningen, at vi ville have været ude og spise og måske i biografen lørdag, da vi har nogle billetter, der skal bruges snart, men efter at have spist lidt af det gode brød, jeg bagte i fredags til de hårdtarbejdende hjælpere, var min mave stået helt af lørdag, og jeg havde det rigtig skidt. Så måtte på en gang lasagne fra fryseren og Christian fik tomatsuppe. Søndag var jeg stadig ikke helt på toppen, men jeg gad simpelthen ikke lave mad igenigen, da jeg var virkelig træt oven på de sidste dage, så vi bestemte os for at tage på Bones og tage chancen på trods af min mave. Inden vi kørte, gik vi en lille tur i området for at holde min nakke og ryg i bevægelse, og det var rigtig rart. Også at vi bare kunne slappe af og ikke tænke på mad, for vi skulle jo bare sætte os i bilen og køre til Roskilde.

Maden var superlækker som sædvanligt, og jeg nød den i fulde drag. Jeg var endda så heldig, at jeg ikke havde det så ringe i går, så det var virkelig en god ting, at vi tog ud og spise. Det er jo altid et sats, men nogle gange er jeg heldig og har det ikke så slemt dagen efter. Er så glad for, at det var i går. Vi trængte virkelig til en afslappet kærestedag, og det fik vi. Vi har planer om en senere på ugen også, hvilket jeg glæder mig til :) Nu skal vi have lidt tid til os oven på de sidste hårde uger.

Ozzy kæmper lidt med maven for tiden, desværre. Vi ved ikke helt, hvad det er, der udløser det, men forsøger med den mælkesyrebakteriepasta, vi har fået hjem fra USA og krydser fingre for, at det gør en stor forskel. Vi må bare vente og se. Men han er en glad dreng og nyder det gode, kølige vejr i haven. Det er lige til at give en ordentlig vinterpels, hvilket han i den grad er i gang med at producere. På trods af hans små tilbagefald virker det til, at han har det bedre, end han har haft noget tid nu. Han har taget lidt på, hvilket han trængte til, pelsen er større og flottere og ikke så trist og shaggy at kigge på, og så virker han bare mere glad. Vi har fået en ny cat dancer hjem til ham, og den elsker han at lege med om aftenen, når han ellers kan komme til for Phoebe, der tonser rundt efter alt, der bevæger sig. Det er nogle små stykker pap på en tyk, bøjet metalsnor, som bevæger sig ret random ligesom et flyvende insekt, og det er de vilde med :)

Jeg fik taget lidt billeder af kattene i haven, der igen er grøn, efter vi har fået regn den sidste tid, og sankt hans-urterne er sprunget ud med deres fantastiske, dyb-pinkfarvede blomster. Dejlig baggrund for kattebilleder :) Og så lige frække Phoebe. Hun er virkelig provokerende, når hun vil lege/slåsse med drengene i haven. Hopper op på eller hen over dem og bakker så sin røv hen i fjæset på dem, haha! Hun er virkelig skør!

Ozzy, der tydeligvis er ved at få sin vinterpels. Hullet i kraven er der, hvor dyrlægen
forsøgte at tage blodprøve på ham, så han mangler lige at gro pelsen helt ud der.

Man står model, men har ikke helt tid. Måske sker der noget spændende i den anden ende af haven? Der lyttes!

Et sjældent billede af Putte, der sidder model. Han elsker bestemt ikke kameraet.

Hej, Phoebe. Kommer du for at vaske mig? (Lægger næsen ind til hendes brystkasse og håber).

Nej, det var ikke lige det, jeg havde i tankerne, Putte!

Se min røøøøv! Det kan du godt glemme, Phoebe!



Kattene har også taget godt imod sofaerne. Dog skulle der lige væres lidt vilde og kradses i dem, da de så dem første gang (fy, Ozzy!), men ellers behandler de dem nogenlunde pænt. De har været oppe og ligge i dem, især Phoebe og Putte, og det er tydeligt, at de så meget bedre kan lide de har sofaer end dem af læder, vi havde før. Måske er det pga. stoffet, men også hyndernes fasthed, tror jeg. Fangede et par billeder af Phoebe i går eftermiddags i den lille sofa, hvor hun lå og slappede af. Den blå farve står superfint til hendes pels og øjne, synes jeg :)



Smilemissen :)



Nu vil jeg slutte, for jeg skal have noget at spise og have lavet vores madplan færdig. Er lidt bagud med den, for det har været svært at vide, hvordan min mave ville have det den her uge. Så jeg gik en tur i Rema i går for at få lidt bevægelse i nakken, og købte ind til en tærte og lidt andet, vi skal spise senere på ugen. Men resten skal jo planlægges og købes ind, så må hellere komme i gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar