lørdag den 17. august 2013

Stjerneskud og sommerglimt

Man kan efterhånden mærke, at sommeren er på vej over mod efteråret, da temperaturerne begynder at være til at holde ud og der også kommer lidt tiltrængt regn til haven. Derfor må det være passende at se tilbage på den skønhed, som sommeren har budt på i år :)

Natten til søndag og mandag var der lagt op til en stjerneregn af stjerneskud, da Perseiderne var forbi jorden endnu engang, så det ville vi gerne ud og opleve. Vi kørte en tur uden for byen, så vi kunne se himmelen lidt bedre, og tog kameraerne med. Jeg har aldrig før taget stjernebilleder, så det var noget nyt for mig, men jeg synes, det gik okay. Fik da et par enkelte billeder, jeg var nogenlunde tilfreds med, men når jeg får noget mere erfaring og måske en trådudløser til kameraet (så man kan tage billeder med længere lukketid uden rystelser), er jeg sikker på, at jeg kan få endnu bedre billeder. Christian kom i hvert fald hjem med nogle virkelig fine billeder med længere eksponering. Han er dygtig :)

Det var dog kun mig, der var så heldig rent faktisk at fange et stjerneskud i kameraet den aften, endda et af mine første billeder. Desværre inden jeg rigtigt fik indstillet kameraet helt, så det er ikke superskarpt, men det er der :) Her kan du se et par af mine billeder fra den aften:

Stjernehimmel med lyset fra byen i forgrunden.

Mit stjerneskud! :) Det kan ses ude til højre.



Sommer er også tiden, hvor jeg er lidt mere aktiv med mit kamera i haven, da der er mange oplagte makromotiver i den periode, når man er fascineret af blomster og insekter og andre smådyr, som jeg er. Jeg har ikke været så meget i gang i år, som jeg nogle gange har været, da det har knebet lidt med energi og humør bl.a. efter mit tilbagefald med maveproblemer, men det er da blevet til lidt fine billeder. En del er lagt på min fotoblog, men jeg vil også vise jer dem her. Jeg elsker makro. Det er bare en helt anden verden, og der er så mange muligheder! Og jeg elsker at lege med farverne, så sommer er helt sikkert min favoritårstid til den slags fotografi :)








Vi er trætte i dag. Det har været en lidt kaotisk nat, hvor vi har været vågen mange gange, ikke mindst fordi Ozzy har problemer med maven igen. Jeg var oppe og prøve at frisere ham lidt, så vi holder ham ren, men det fik han hurtigt nok af, og da jeg ikke kunne se ordentligt i mørket og lige var vågen, fik jeg heller ikke afværget et "lad så vær'- angreb" fra ham på min hånd. Så jeg fik min hånd ret hårdt piercet af hans kløer, hvor en gik hele vejen igennem huden og ud et andet sted på hånden som en piercing 0.o Det var meget smertefuldt, og jeg var noget bekymret for, at jeg skulle på skadestuen igen ligesom sidst, hvor det var en finger, der stod for skud, en dag han var rædselsslagen for at skulle fanges ind og til dyrlægen sidste år, selvom vi bare skulle en tur i Zoo og ville have kattene ind.  Heldigvis er jeg umiddelbart sluppet med lidt hævelse og smerter, men jeg holder øje med såret.

Han er ellers en sød og glad dreng generelt, men han finder sig ikke i  noget, han ikke har lyst til, ret længe, og har været igennem nok f.eks. kræft og slemme operationer til, at han vil gøre meget for at undgå at skulle afsted igen. Det er synd for ham, og vi prøver at tage hensyn. Men han har brug for lidt hjælp til pelsen, når han har maveproblemer, så det var nødvendigt i nat.

Ozzy på klatretræets nederste platform tidligere på ugen.


Vi var ude og opleve lidt i torsdags og i går havde vi Christians forældre på besøg til lidt aftenhygge, så jeg er noget træt oven på de sidste dage. Derfor bruger vi feriens sidste dage til at slappe af i. Vi skulle have haft en culotte med alt det lækre tilbehør, men den gemmer vi muligvis, da min mave ikke er særlig glad for mig, efter vi har spist ude torsdag. Så jeg er vist på lasagneholdet igenigen, og Christian får et eller andet andet. Men nem mad er også rar, når man gerne bare vil slappe af.

Nu vil jeg have lidt at spise, tror jeg. Jeg har lidt mere at fortælle om vores sommerferieoplevelser og hvad der ellers er sket den sidste uge, men det må vente til et fremtidigt indlæg. Der kommer også et par opskrifter på lidt lækkerier, jeg lavede i går, da vi havde Christians forældre på besøg. Det blev ret vellykket, så det var jo dejligt :) Men nu til maden, for jeg er sulten!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar