tirsdag den 7. februar 2012

På den igen...

Ja det ser ud til, at jeg skal på den igen med sygehusbesøgene :( Jeg har, som jeg har skrevet om herinde, haft problemer med min mavesyre - troede jeg - den sidste tid siden før min fødselsdag, og derfor fik jeg på opfordring af min egen læge kirurgen, der stod for min operation i onsdags, til at kigge ekstra grundigt på vej ned i min mave, når hun alligevel skulle den vej forbi med kameraet. For at se om der var ætsningsskader eller sår i spiserøret eller mavesækken.

Det var der så heldigvis ikke, men hun bemærkede, at jeg havde en del galdereflux. Altså galde, der løber den helt forkerte vej, og derfor ender i maven og spiserøret.
Jeg fik at vide på sygehuset, at jeg skulle se, om det ikke blev bedre, når nu stenten var taget ud. Ellers måtte jeg få en henvisning derudtil omkring problemet.

Det er desværre ikke blevet bedre. Jeg troede det ellers lige, da jeg ikke har mærket så meget til det, mens jeg slet ikke spiste på sygehuset, men lige så snart jeg kom hjem og spiste igen, var problemerne tilbage. Og med nye smerter. Det føles, som om jeg har en ætsningsskade nede i halsen lige forbi svælget, for det svier og brænder, ligesom når man kommer til at brænde hånden på ovnen eller lignende. Det er vist den bedste sammenligning. Og det bliver værre, når jeg har spist.
Derudover  svier det i maven og brystet, og jeg har det, som om jeg udånder syredampe :s

Det er absolut ikke rart, så i dag hev jeg fat i min læge igen. Han kunne som bekendt ikke gøre mere, men har sendt en henvisning til Slagelse sygehus igen. Så nu er der lidt ventetid, til jeg får at vide, hvornår jeg kan komme til. Jeg krydser bare fingre for, at jeg kan få en tid hurtigt, for det er simpelthen ulideligt og smertefuldt at leve med, det her :(

Jeg har prøvet at sætte mig ind i emnet om galdereflux, og jeg kan se, at når det ikke rigtigt er i bedring, er det bedst, at jeg får kigget på det hurtigt, da det kan resultere i en forøget risiko for kræft i halsen. Det var næsten ikke til at bære at læse. Det var netop det, min mor døde af.
Jeg ved godt, at det er angsten, der taler, men jeg bliver bange for, at jeg selv ender med at forsvinde herfra alt for tidligt af den ene eller anden grund. Eller aldrig bliver "rask" igen (dvs. at jeg får det, som jeg havde det, før jeg blev syg med galdesten og efterfølgende komplikationer, inkl. den sidste her). Jeg er slet ikke klar til at skulle herfra endnu. Synes, at livet først de sidste år er begyndt at blive godt for mig, og jeg har haft det bedre, end jeg har haft hele den tid, jeg har været syg, og den slags år vil jeg altså have flere af!

Jeg må vist bare bide tænderne sammen og trække vejret dybt. Det ser ud til, når man læser om det, at det er en kompliceret lidelse at behandle, galderefluxen, men jeg håber sådan på, at jeg kommer til hurtigt og det behandlingsforløb, de forhåbentligt kan tilbyde mig, ikke bliver alt for slemt at stå igennem. Jeg SKAL i hvert fald have det bedre. Så jeg kan blive lidt gladere for at være her. For det er godt nok hårdt for tiden :(

Jeg har sat en dej over til pizzasnegle til Christians aftensmad i aften her for ½ times tid siden. Det er længe siden, jeg har bagt dem. Jeg er spændt på, hvad han siger til dem, for det koncept har han ikke lige prøvet før :) De plejer at være super lækre. Jeg snupper selv noget andet, da jeg prøver at passe på min mave og ikke få for meget fedt i min kost pga. maven. Men det kan da være, jeg lige skal smage en bid. De ER jo gode ;) Jeg smider opskriften herind i aften eller i morgen.

Nu vil jeg i gang med at få hængt noget vasketøj op og så en tur i haven med kattene for at fodre fugle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar