torsdag den 23. februar 2012

Besøg i haven

Det har været et fantastisk vejr i dag. Solen har bare braget ned det meste af dagen. Det har faktisk været så varmt her i stuen, at vi har måttet sidde med havedøren på klem her i eftermiddag. Man kan virkelig mærke, at det går mod forår nu. Der er også kommet erantisser og vintergækker op i bedet på terrassen, og det varer ikke længe, inden der også kommer krokus op.

Jeg var en tur med kattene i haven her i eftermiddag. Eller dvs. Putte og Ozzy. Mille lå og snorkboblede indenfor, og ville ikke ud i "kulden". Det blev til lidt billeder. Bl.a. af deres møde med naboens nye killing, der var meget interesseret i os på den anden side af hegnet :)





















De elsker, når vi er i haven med dem. Der gik heller ikke længe, efter jeg var gået ind, før Putte stod og kaldte derude. Og bagefter Ozzy. De ville gerne have, jeg kom med ud igen ;) Men det er stadig ikke så varmt, at jeg har lyst til at være udenfor i lang tid ad gangen, så de må vente til i morgen.

Vi har også været afsted til Slagelse sygehus i dag. Jeg fik en snak med den kirurg, der opererede mig i starten af måneden. Det var rart, at det var en, jeg kendte, synes jeg. For hun kender lidt til min sag.

Det var jo bare en samtale, så der skete ikke så meget i dag. Men hun har henvist mig til Hvidovre hospital til at få lavet en syremåling i mit spiserør, så nu kan jeg gå og vente på at få en indkaldelse til det. Det kommer til at foregå sådan, at jeg får en sonde ind gennem næsen og ned i spiserøret, hvor den skal sidde i 24 timer og måle, om der kommer syre op i spiserøret og hvor meget. Når der er svar på det, vil de så finde ud af, hvad der så skal ske. Hvis det er galde, der løber den gale vej og ikke mavesyre, vil der ikke være så surt i spiserøret.

Det er muligt, at jeg skal opereres ved spiserøret, så lukkemusklen, hvor spiserøret sidder fast på mavesækken, bliver strammere. Det er lidt skræmmende, synes jeg. På den ene side er det rart, hvis det betyder, at jeg så kan slippe for mange af de gener, jeg har fra mine mavesyreproblemer, men det betyder også, at det bliver svært at bøvse luft op, så det skal den anden vej ud, og det kan forværre mine tarmproblemer betydeligt. Så det er jeg ærlig talt ikke særligt glad for :(
Operationen gør også, at man efterfølgende ikke kan kaste op. Det må være meget ubehageligt ikke at kunne det, hvis det er nødvendigt.

Jeg må vist bare se tiden an og få snakket med dem på Hvidovre om det, når jeg får en tid derinde. For lige nu virker det ret meget som pest eller kolera, om det er en operation eller at leve med symptomerne, jeg går med for tiden.

Christian har arbejdet hjemme i dag, så han kunne køre med mig derind. Det var jeg rigtig glad for. Mens han har arbejdet i eftermiddag, har jeg været ude og handle de småting, vi manglede til de næste dage. Bl.a. en oksesteg, som jeg har planer om at skære ud til en gullashagtig gryderet på lørdag. Så jeg kan få den kartoffelmos, jeg går og drømmer om. ;)
I aften står den på noget helt nemt: bagte kartofler med ovnstegt parmesankylling (kyllingebryst, der saltes og bages i ovnen. Inden det er færdigt, drysses det med revet parmesanost - det smager bare supergodt!) og en salat til. Det passer sig selv, og der er minimalt arbejde i det. Dejligt sådan en dag, hvor man har været hjemmefra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar